کلاهبرداران سایبری نگران تعطیلی دارک وب هستند

مجرمان سایبری از ناپدید شدن ناگهانی تعدادی از بازارهای برجسته در دارک وب وحشت زده شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  برخی از مجرمان به این فکر افتاده اند که آیا زمان برای فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی آن‌ها به پایان رسیده یا خیر؟

به گزارش سایت زد دی نت؛ محققان امنیت سایبری در موسسه Digital Shadows فعالیت‌های مجرمان سایبری را در تالار‌های گفتگو و بازار‌های دارک وب که در آن مجرمان اطلاعات کارت‌های اعتباری دزدیده شده و سایر داده‌های شخصی را خرید و فروش می‌کنند، تجزیه و تحلیل کرده و متوجه شده‌اند که مشتریان مجرم این مجموعه‌ها پس از یک سری توقیف‌ها و بسته شدن این انجمن‌ها، نگران و ناامید شده‌اند.

این تحولات در زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از شرکت‌های فعال در حوزه خرید و فروش باج افزار، پس از اقدامی که REvil و سایر گروه‌های باج افزار را هدف قرار داد، نگران شده‌اند.

تعطیلی انجمنی وابسته به REvil 

در ژانویه ۲۰۲۲، پیامی در یک انجمن زیرزمینی مشهور، مبنی بر اینکه وزارت امور داخلی روسیه سایتی وابسته به REvil را تحت عنوان بخش از عملیات ویژه اجرای قانون تعطیل کرده، منتشر شد. این کار با همکاری مشترک آژانس‌های آمریکایی و سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) انجام گرفته است.

چند روز بعد، اعلام شد که شش مظنون دیگر به اتهام فروش اطلاعات کارت‌های اعتباری سرقتی دستگیر شده‌اند و همان اطلاعیه توقیف در انجمن‌های مخفی بیشتری منتشر شد. به نظر می‌رسد که دیگر انجمن‌ها باتوجه به این تحولات، به طور داوطلبانه فعالیت‌های خود را به صورت موقت متوقف کرده اند تا از شناسایی و دستگیری جلوگیری کنند.

هکر

ادمین‌های یکی از این انجمن‌ها با بیان اینکه به دلیل اتفاقات اخیر به مدت ۲ هفته به تعطیلات می‌رویم، افزودند: "از درک شما متشکریم، به زودی برمی گردیم، نگران نباشید! "، اما آن‌ها خدماتشان را متوقف کرده اند.

یک بازار مشهور در دارک وب که تقریباً یک دهه فعال بود نیز اخیراً تعطیل شده و مدیران این بازار هم مدعی شدند که پس از کسب درآمد کافی بازنشسته می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که خاموش شدن و ناپدید شدن این انجمن‌ها روی برخی از کاربران تأثیر گذاشته و آن‌ها شروع به نگرانی کرده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار