رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در ایام پایانی سال همشهریان در استان اردبیل باید مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -علی قهرمان طالع گفت: پلیس فتا در ماه پایانی سال در برخورد با جرایم رایانه‌ای و اینترنتی فعال‌تر از همیشه در صحنه حاضر است و با اطلاع‌رسانی و ارسال پیام‌های کوتاه سعی می‌کنیم تا جلوی رایج‌ترین تخلفات اینترنتی و فضای مجازی را در این ایام پایانی سال بگیریم.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل می گوید: با توجه به اینکه بیشتر خانواده‌ها به دلیل شرایط کرونایی راغب به خریدهای اینترنتی و آنلاین هستند، عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب با شگردهای خاص کلاهبرداری سعی دارند تا با طراحی و راه‌اندازی کانال‌های مختلف در این زمینه به شکل غیرقانونی ورود پیدا کنند که ضروری است مراقب دام چنین کلاهبردارانی نیفتیم.

به گفته او، در خریدهای اینترنتی باید بعد از دریافت کالا و اطمینان از اصالت آن پول پرداخت شده و کالا تحویل گرفته شود تا کوچک‌ترین اجحاف در حق مشتریان انجام نشود.

قهرمان طالع گفت: نباید خانواده‌ها به هر کانال و شبکه فضای مجازی در خریدهای اینترنتی اعتماد کنند بلکه بهتر است در این زمینه نماد و نشان الکترونیکی و تجاری فروشندگان را مورد رصد قرار داده و اصالت فعالیت این کانال‌ها را تأیید کنند.

او در ادامه می گوید: با هوشیاری و مراقبت کامل پلیس فتا نیز سعی می‌کند تا در کنار شهروندان مانع از کلاهبرداری‌های اینترنتی و خریدهای آنلاین در این ایام پایانی سال شده و همشهریان به جای ضرر و زیان سود بیشتری را از این خریدها داشته باشند.

به گفته قهرمان طالع ، ما به صورت منظم هموطنان را از طریق پیام‌های رسانه‌ای و گوشی تلفن همراه در جریان تبلیغات دروغین و فعالیت برخی کانال‌ها و شبکه‌های فرصت‌طلب قرار می‌دهیم تا جلوی سودجویی و کلاهبرداری در این عرصه گرفته شود.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل عمده تخلفات ثبت شده در پلیس فتا را جرایم اینترنتی اعم از برداشت‌های غیرقانونی حساب و کلاهبرداری‌های گسترده در فضای مجازی اعلام کرد و گفت: هموطنان باید هوشیار و مراقب در این زمینه باشند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.