مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: در صورتی که همه دستگاه‌های بحران مدار به تعامل با یکدیگر برسند، می‌توانند مشارکت‌های مردمی را مدیریت و توسعه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن نجات گفت: آموزش همگانی و تخصصی مدیریت بحران، افزایش سطح تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بحران‌مدار و افزایش توان مقابله و سطح اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران شهرستان‌ها باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

در طرح تفصیلی شهرستان‌ها، الزامات مدیریت بحران، تدوین اطلس خطرپذیری و بانک اطلاعاتی تجهیزات مناطق مختلف با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار ضروری است.

او گفت: بر طبق این ماده در شرایط اضطراری و بحران، چنانچه خدمات و امکانات دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی غیر دولتی به تنهایی کافی نباشد، بخش‌های خصوصی و تعاونی موظف هستند به درخواست رئیس ستاد بحران خدمات و امکانات موجود خود را ارائه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: بدین منظور هزینه خدمات و امکانات ارائه شده بر اساس تعرفه‌های قانونی و در صورت عدم وجود تعرفه، بر اساس عرف از سوی دستگاه سفارش‌دهنده پرداخت خواهد شد.

نجات گفت: بر اثر سیلاب سال ۱۳۹۲ در روستای بقمچ، ۵ نفر کشته شدند و خسارت ۵۱ میلیارد تومانی از این بابت وارد شد، بدین دلیل این منطقه در مدیریت بحران از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

او گفت: سیاست‌های پیشگیرانه مدیریت بحران خراسان رضوی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و استانی سال۱۴۰۰ اختصاص یافته است تا توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان برای انتقال آب لوله‌کشی، بازسازی و نوسازی قنات‌ها و تکمیل سالن چند منظوره مدیریت بحران شهر چناران صورت پذیرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار