برای مرمت و بازسازی قنات های گناباد که بر اثر سیل اردیبهشت ماه امسال مسدود شده‌اند، بیش از دو میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - ۱۴ اردیبهشت ماه امسال بود که در کمتر از سه ساعت بیش از ۲۱ میلی متر بارندگی در شهرستان گناباد صورت گرفت که سبب راه افتادن سیل و ایجاد خسارت‌هایی در این شهرستان شد.

یکی از حوزه‌هایی که در سیل اردیبهشت ماه دچار خسارت زیادی شد حوزه کشاورزی و بخصوص بخش قنوات گناباد بود که چندین قنات مسدود شد و برخی از آن‌ها بعد از گذشت چند ماه همچنان مسدود است.

در راستایی پیگیری این پرونده که یکی از مطالبات مردمی شهرستان گناباد است این بار به سراغ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی رفتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: پس از جاری شدن سیل اردیبهشت ماه کمتر از ۷۲ ساعت از سیل به این شهرستان عزیمت و بازدید‌های میدانی از نقاط آسیب دیده را انجام دادیم.

محسن نجات گفت: با بسیج تمام ظرفیت‌های شهرستانی سعی کردیم در این مدت میزان خسارت‌ها را کاهش دهیم که در همین راستا جلسه شورای ستاد پیشگیری و هماهنگی پاسخ به بحران را در محل فرمانداری شهرستان برگزار و میزان خسارت و تصمیمات لازم اخذ شد.

مجموع اعتباری که با پیگیری‌های استاندار و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای قنوات صورت گرفت ۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است؛ این اعتبار مستقیم بابت بازسازی قنوات و مرمت آن‌ها بوده که براساس میزان خسارت در بین قنوات گناباد تقسیم شده است.

به گفته او در بحث خشکسالی و انتقال آب با لوله ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به شهرستان گناباد تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان رضوی گفت: یکی از مباحث دیگری که پیگیری شده اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی بابت آب شرب گناباد می‌باشد که این اعتبار در اختیار آبفای شهرستان قرار گرفته است.

محل تامین اعتبارات بند م ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در استان خراسان رضوی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.