همایش بین‌المللی تله مدیسین اولین‌بار در کشور به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - دبیر علمی همایش بین‌المللی تله‌مدیسین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همایش بین‌المللی تله مدیسین با هدف دسترسی راحت، عادلانه‌تر و مقرون به صرفه‌تر به خدمات سلامت تا چهارم اسفند به میزبانی اصفهان ادامه دارد.

اصغر احتشامی گفت: فضا و بازار در زمینه تله مدسین فراهم است؛ اما تنظیم مقررات نیاز است و نهاد‌های حاکمیتی نیز باید از الزاماتی همانند تعرفه‌گذاری هزینه‌های تله‌مدیسین از جمله معاینات حضوری و ...، نظام حقوقی، اخلاقی و قانونی آن را فراهم تا مردم به راحتی از این بستر استفاده کنند و این نوع از خدمات‌رسانی پزشکی به صورت رسمی در کشور نهادینه شود.

در همایش بین‌المللی تله مدیسین که از دیروز در اصفهان آغاز شده، سخنرانان کلیدی از ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، سنگاپور، هند، آلمان و برزیل حضور دارند و تجارب علمی خود را ارائه می‌دهند.

دبیرخانه این همایش ۱۹۰ مقاله داخلی و بین‌المللی دریافت کرد که ۳۵ مقاله در قالب سخنرانی متخصصان داخلی و خارجی و ۱۰۸ پوستر ارائه می‌شود.

به گفته دبیر علمی همایش بین‌المللی تله‌مدیسین هدف از خدمات تله مدیسین این است که با استفاده از شبکه‌ها و زیرساخت‌های موجود، سواد رایانه و دانش فنی مردم دسترسی به خدمات پزشکی، از راه دور فراهم و این خدمات به مناطق محروم نیز داده شود.

راه اندازی رشته کارشناسی ارشد " سلامت از دور" سه سال پیش مصوب و ابلاغ شده و قرار است این رشته جدید دانشگاهی در زمینه تله‌مدیسین برای توانمندسازی ارائه‌دهندگان، مصرف‌کنندگان، پزشکان و پیرا پزشکان، دانشجو بپذیرد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.