آلمان پروژه نورد استریم ۲ را تعلیق کرد

صدر اعظم آلمان گفته است که پروژه خط لوله گاز از روسیه به آلمان در شرایط بحرانی مربوط به اوکراین نمی‌تواند ادامه یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان - اولاف شولتز گفت که آلمان اقداماتی را برای توقف روند صدور مجوزها برای خط لوله گاز نورد استریم ۲ انجام داده است.

به گزارش دویچه وله، او به خبرنگاران در برلین گفت که دولتش این اقدام را در پاسخ به اقدامات روسیه در اوکراین انجام می‌دهد. شولتس گفت: «به نظر فنی می‌رسد، اما بدون صدور مجوزها امکان اجرای نورد استریم ۲ وجود ندارد».

گفتنی است، ساخت پروژه خط لوله تکمیل شده است، اما هنوز نیاز به تاییدیه نظارتی از مقامات آلمانی دارد. پیش‌تر آمریکا نگرانی خود را بابت این پروژه و وابستگی انرژی اروپا به روسیه اعلام کرده بود.

نورد استریم ۲ که سرمایه‌گذاری مشترک شرکت نفت و گاز روسی «گازپروم» و چهار شرکت انرژی غرب اروپاست، یک خط لوله گاز هزار و ۲۳۰ کیلومتری در امتداد دریای بالتیک است. این پروژه قرار است شبکه فعلی نورد استریم ۱ را تکمیل کند. خط لوله نورد استریم ۲ پیش‌تر تکمیل شده بود، اما هنوز توسط تنظیم‌کننده‌های آلمانی و اروپایی تایید نشده است. با استفاده از این خط لوله، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه به اروپا منتقل خواهد شد و در نتیجه ظرفیت نورد استریم را دو برابر می‌کند.

آلمان نورد استریم ۲ را در حالی متوقف می‌کند که وزیر نفت روسیه اعلام کرده اتحادیه اروپا قادر به تامین گاز خود از کشور‌های دیگر نخواهد بود. روزنامه «دی ولت» آلمان در ابتدای پاییز اعلام کرده بود مخازن این کشور به اندازه کافی پر نشده اند و کمبود انرژی سبب افزایش سرسام‌آور تعرفه‌های انرژی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار