عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نتیجه منفی آزمایش در روز‌های اول ابتلا به کرونا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  امین بجدی گفت: سویه امیکرون قدرت تکثیر و انتشار بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد و علائم این سویه در بسیاری از موارد خفیف و به شکل علائم سرما خوردگی مانند گلودرد، آب ریزش بینی، سرفه و عطسه است.

با دریافت سه دز واکسن، خودداری از حضور در تجمع‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و توجه به تهویه مناسب، میزان ابتلا به بیماری را کاهش دهند تا بتوان به بیماران بدحال و نیازمند بستری به خوبی رسیدگی کرد.

او گفت: هر فردی که علایم سرماخوردگی، سینوزیت، تب و بدن درد دارد به احتمال بسیار زیاد مبتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا است و حتی اگر نتیجه تست کرونای وی منفی باشد باید خود را قرنطینه کند تا دیگران مبتلا نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنگامی که بیمار بعد از پنج روز بهبود نیافت بستگی به سن، شدت علائم و بیماری زمینه‌ای باید به پزشک مراجعه کند، زیرا درمان زودرس و در اواخر هفته اول ابتلا می‌تواند مانع پیشروی بیماری شود.

بجدی گفت: اگر فرد تنگی نفس شدید نداشته باشد نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارد و مراجعه به پزشک، انجام رادیوگرافی ریه و دریافت دارو کفایت می‌کند، ولی بیمار بدحال باید به سرعت به بیمارستان منتقل شود.

او گفت: برخی بیماران در روز‌های دهم تا چهاردهم ابتلا مراجعه می‌کنند که در این شرایط تاثیر دارو‌ها بسیار کم می‌شود و نجات جان بیمار نیز سخت خواهد بود بنابراین مراجعه بهنگام برای درمان بیماران ضروری است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.