به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عدالت در توزیع منابع نیازمند شناخت صحیح مکانی و هندسی از جغرافیای درون و برون مرزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - میرکاظمی گفت: سازمان نقشه برداری و صاحبان این صنعت باید ماموریت خود را در مقیاس عمومی تبیین کنند جایگاه این سازمان با تعریف درستی که در سازمان برنامه و بودجه تدارک دیده شده، اما باید دید تا چقدر در برنامه ریزی و توزیع منابع نقش ایفا کرده و این پرسش جدی است. آنچه ما امروز از مشکلات و ناهنجاری‌های اقتصادی اجتماعی پیش رو داریم میراث همین قسمت‌هاست. ویژگی‌های خاص همسایگان نزدیک و دور در استان‌های مرزی می‌تواند عامل مهمی در توزیع بودجه و تنظیم برنامه‌های توسعه استان‌ها باشد.

او گفت: شکی نیست که این نقشه‌ها و اطلاعات مکانی ضمن ایفای نقش زیرساختی برای توسعه پایدار و بکارگیری در برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی کشور، طرح‌های کلان مانند آ‌مایش سرزمین، حدنگاری، مدیریت بهینه مسایل محیط زیستی منابع طبیعی و مدیریت بحران نقشه زیربنایی پشتیبانی از شهروندان و کسب و کار‌ها دولت الکترونیک ایفا می‌کند.

داشتن نقشه و اطلاعات مکانی بهنگام و مستمر از کشور زمینه‌ساز توسعه و آبادانی کشور خواهد بود. توسعه پایدار یا توسعه همه جانبه و متوازن کشور مترادف با برقراری عدالت در همه زمینه و برخوداری همه  مردم از امکانات و قابلیت‌های کشور است.

سازمان نقشه‌برداری کشور با همکاری جامعه مهندسان نقشه بردار ایران و انجمن مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک ایران بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی را سوم و چهارم اسفند برگزار کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار