مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از استحصال بالغ بر ۸۵۰ کیلوگرم خاویار به ارزش ۱.۵ میلیون دلار در سال جاری در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - علی فلاحی گفت: فارس رتبه اول تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در بین استان غیرساحلی را دارد.

او گفت: امسال بیش از ۱۵۰ تن گوشت خاویار در فارس تولید شده و انواع ماهیان خاویاری در این استان عمدتا شامل گونه‌های فیل ماهی، استرلیاد، سیبری و ازون برون است.

به گفته فلاحی در استان فارس سه مرکز پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۷.۵ تن گوشت و ۳.۸ تن خاویار فعالیت می‌کند.

مکانیزه‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مکانیزه‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در این استان وجود دارد، بیان کرد: این مزرعه مجهز به دستگاه سونوگرافی برای تعیین جنسیت ماهیان پرورشی است.

فلاحی از اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش تلفات و افزایش تولید از طریق افزایش سطح ایمنی زیستی نیز سخن گفت و افزود: این اقدامات شامل اجرای برنامه‌های مدیریت بهداشتی براساس استاندارد HACCP، استفاده از تقویت کننده سیستم ایمنی زیستی در جیره غذایی ماهیان و کاهش استرس در مزرعه به وسیله بهبود اقدامات مدیریتی است.

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: خاویار استحصال شده و گوشت خاویار به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، کشور‌های اروپایی و به روسیه صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.