مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار از پرداخت بیش از ۸۱ میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  مهشید راهبر گفت: ۸۱ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی و دامی در سال زراعی گذشته ( از مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰) به شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، داورزن و ششتمد اختصاص یافت.

 به گفته او این میزان، برای جبران خسارات وارد آمده به بهره برداران بخش‌های کشاورزی، دام و طیور در غرب خراسان رضوی بوده است.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: در سال زراعی گذشته، ۱۸ هزارو ۷۶۸ بیمه نامه در زیربخش‌های زراعت، باغات، تنه درختان، منابع طبیعی، دام و طیور صادر شد که موجب جذب۶۴ میلیارد و ۴۴۶ میلیون ریال حق بیمه سهم بیمه گذار و ۱۰۴ میلیارد و۸۳۷ میلیون ریال یارانه دولت شده است.

به گفته راهبر خسارت‌های بخش دامی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی بر اثر بیماری و حادثه همچون بیماری‌های عفونی واگیردار شامل تب برفکی، طاعون، آبله و بخش کشاورزی، و باغی نیز خسارت‌های مرتبط با خشکسالی، سرما و یخبندان بوده است.

او گفت: با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه در خوزه بلایای طبیع مختلف است تولیدکنندگان می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌ای اندک، از حمایت صندوق بیمه کشاورزی برخوردار شده و از مزایای بیمه در برابر تمام مخاطرات این بخش بهره‌مند شوند.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: این صندوق با ارائه تعرفه‌های متنوع و طرح‌های نوین بیمه ای، سعی در جلب اعتماد بیشتر جامعه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه ای، امکان برخورداری بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

انتهای خبر//ح. ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.