رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: چهار دستگاه خودروی حامل چوب و زغال قاچاق در این شهرستان توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عباس حسن زاده گفت: با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی بویراحمد و دنا و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان، طی چند روز اخیر از ۴ دستگاه خودروی وانت نیسان و کامیون، چوب و زغال درختان جنگل‌های بلوط کشف و ضبط شد.

او گفت: دو تن چوب درختان بلوط از یک خودروی کامیون یخچال دار در منطقه تنگ سرخ و یک تن چوب از یک دستگاه وانت یخچال دار نیز کشف شد.

او با بیان اینکه قاچاقچیان چوب و زغال برای مخفی ماندن از دید ماموران با خودرو‌های سواری یا خودرو‌های یخچال‌دار ویژه حمل مواد غذایی، اقدام به قاچاق چوب و زغال جنگل‌های بلوط می‌کنند گفت: از یک دستگاه کامیون ایسوزو نیز یک و نیم تن چوب درختان جنگلی و همچنین از یک دستگاه وانت باری نیز ۱۳ گونی زغال قاچاق کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه جریمه هر کیلوگرم چوب و زغال قاچاق را به ترتیب ۱۵۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مقصد چوب‌های قاچاق درختان جنگلی در شهرستان بویراحمد کوره‌های زغال در استان فارس است.

حسن زاده گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان چوب و زغال جنگلی نا امن می‌کنیم و طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

او از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده قاچاق چوب و زغال توسط افراد سودجو و قاچاقچیان در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی استان به شماره تلفن ۱۵۰۴ گزارش دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.