رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: ۲۹ کیسه زغال قاچاق در بخش چاروسا کشف و ضبط شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هدایت الله آویزش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه از کشف و ضبط ۲۹ کیسه زغال قاچاق در بخش چاروسا خبر داد.
 
او گفت: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بخش چاروسا از یک دستگاه وانت نیسان تعداد ۲۹ کیسه زغال قاچاق چوب جنگلی که به مقصد استان خوزستان حمل شده بود کشف و ضبط و وانت نیسان نیز به پارکینگ منتقل شد.
 
آویزیش با اشاره به کشفیات زغال و چوب قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان کهگیلویه افزود: با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان در این مدت مقدار ۲ تن چوب و ذغال قاچاق درختان جنگلی عمدتا درخت بلوط در شهرستان کهگیلویه کشف و ضبط و برای ادامه مراحل قانونی پرونده‌ها و صدور جریمه به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه تحویل داده شده است.
 
او جریمه هر کیلو زغال درختان جنگلی را ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلو چوب را نیز ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به تهیه ، حمل و فروش چوب و زغال قاچاق کنند طبق تعرفه های  اعلام شده در حق دولت جریمه نقدی می شوند و  از هیچ تخلفی در این زمینه صرف نظر نمی شود.
 
آویزش مشارکت خود جوش مردم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: طبیعت دوستان و دوست داران محیط زیست در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تخریب در عرصه جنگلی و محیط زیست اعم از وجود کوره‌های زغالی، قطع درختان جنگل و حمل قاچاق چوب و زغال به ماموران یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی و محیط زیست اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد قاطع قانونی و بازدارنده شده و از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی جلوگیری شود.
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.