باتوجه به‌ضرب الاجل ۲۰ روزه رئیس جمهور برای آزاد سازی سواحل، در بندر چابهار این آزاد سازی هنوز به صورت جدی آغاز نشده.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -بیجار معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از سواحل سیستان بلوچستان آزاد شد، اما بخشی دیگر که در سنوات گذشته در اختیار ارگان‌های دولتی قرار گرفته  طبق روال قانونی باید رفع تصرف شوند.

او گفت: سواحل سیستان و بلوچستان ۴۶۴ کیلومتر است که از این مساحت ۱۵۰ کیلومتر آن بنچمارک گذاری شد که براساس آن مشخصات سواحلی که در اختیار ارگان‌های نظامی و دولتی است شناسایی شده اند کارکرد آن‌ها نیز مشخص شده و تصمیماتی در این زمینه نیز گرفته می‌شود.

معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سواحل و‌دریا مال مردم است وباید به مردم بازگردانده شود تا مردم بتوانند از این منابع خدادادی به خوبی استفاده کنند.

دادستان بندر چابهار گفت: با افراد و یا ارگان‌هایی که اقدام به تصرف ساحل کرده اند دستگاه قضا به شدت برخورد خواهد کرد.

معلم زاده گفت: مهلت قانونی ۲۰ روزه رئیس جمهور  مبنی بر رفع تصرف ساحل به اتمام رسیده است و با ارگان‌هایی که تاکنون اقدام به رعایت حریم ۶۰ متر نکرده اند طبق قانون برخورد خواهد شد. 

بلوچ رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت:به دستگا‌هایی که ساحل را در اختیار دارند و حریم ۶۰ متر را رعایت نکرده اند مهلتی چند روزه داده شده است، اما تا تاریخ ۲۸ بهمن   هیچ اقدامی از سوی متصرفین انجام نشده و شهرداری بر حسب قانون و با همکاری مرجع قضایی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار