قالی شویی‌ها با افزایش قیمت به استقبال سال نو رفتند که البته رئیس اتحادیه این افزایش قیمت را قانونی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - در آستانه سال نو که تقاضا و مراجعه مردم به قالی شویی‌ها بیشتر است شاهد افزایش ۴۰ درصدی نرخ قالی‌شویی‌ها در مشهد هستیم؛ موضوعی که منجر به نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف  مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و شرایط بازار، ۴۰ درصد افزایش نرخ قانونی داشتیم که این میزان افزایش از دیگر مراکز استان‌ها و شهر‌های کشور کمتر است.

هادی مخملی گفت: از ماه گذشته این افزایش قیمت مصوب شد و بیش از یک هفته است که به واحد‌های صنفی ابلاغ شده.  

او گفت: بیش از ۱۰۰ واحد قالی شویی در مشهد داریم، از شهروندان تقاضا داریم قبل از استعلام اسم قالی شویی از اتحادیه به قالی شویی‌هایی که در سایت دیوار و دیگر فضا‌های مجازی تبلیغات غیرمجاز می‌کنند، به هیچ عنوان اعتماد نکنند.

مخملی در خصوص بازرسی‌ها برای جلوگیری از گران فروشی در آستانه سال نو نیز گفت: بازرسی‌های ما به طور مکرر انجام می‌شود و از ماه گذشته تاکنون بازرسی‌های بیشتری داشته ایم. با اتاق اصناف و سازمان صمت نیز گشت مشترک داریم.

او در پاسخ به این سوال که چرا افزایش نرخنامه در حوالی عید صورت گرفته که موجب نارضایتی مردم شده   گفت: فرایند تنظیم نرخنامه زمان بر است و آنالیز آن طول کشید . از سوی دیگر، طی شش ماه اخیر افزایش قیمت مواد اولیه و موارد دیگر، منجر شد که نرخ نامه را افزایش دهیم.

شناسایی ۸ مورد تخلف در بازرسی از قالی شویی‌ها

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان گفت: چند روزی است که یک سری اعتراضات از سمت مردم می‌شود که چرا نرخ‌های این اتحادیه افزایش داشته است، یک سال است که نرخ نامه این واحد صنفی تغییر نکرده لذا نرخنامه جدیدشان در کمیسیون نظارت تایید شده و در نرخ نامه جدید ۴۰ درصد افزایش نرخ قانونی داشته‌اند.

امیر دلداری گفت: در بازرسی‌های ما از این واحد‌های صنفی یکی از موارد حائز اهمیت بررسی کیفیت شست وشوی قالی است، در گشت مشترک با اتحادیه در طرح نوروز ۱۴۰۱ که تقریبا از ۱۵ بهمن آغاز شد، ۳۶ بازرسی داشتیم که ۸ مورد تخلف شناسایی شد، ۶ مورد مربوط به درج قیمت و صادر نکردن فاکتور و ۲ مورد نیز مربوط به گران فروشی واحد‌های غیر مجاز بود که برای آن پرونده تشکیل شد.

او گفت: ما طرح ویژه نوروز را از ۲۰ دی شروع و یک طرح نظارتی را پیش بینی کردیم که شامل سه مرحله است؛ مرحله اول، مرحله پیشگیری بود که تا ۲۵ بهمن ماه ادامه داشت و بیشتر بر درج قیمت و صدور صورت حساب تاکید داشتیم، از ۲۰ بهمن وارد مرحله مجاوران شدیم که بر بحث خرید‌های نوروزی تاکید داریم و تا ۲۵ اسفند این مرحله ادامه دارد.

پس از آن وارد مرحله زائران خواهیم شد، برای این مرحله در خصوص ایجاد چند پایگاه نظارتی اطراف حرم پیش بینی‌هایی کرده ایم، البته اجرای آن بستگی به شرایط کرونا دارد که شرایط حاد نباشد و زائران به مشهد بیایند، در غیر این صورت باید ببینیم تصمیم ستاد ملی کرونا چه خواهد بود.

او گفت : طرح نظارتی ویژه زائران تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت و عمده نظارت در اطراف حرم مطهر و منطقه ثامن خواهد بود.

قالی شویی با پودر نقره داغ!

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این کارها فقط برای این است که قالی شویی ها قیمت را بالا ببرند