مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای کاهش آلودگی هوا دیگر تعطیل کردن مدارس جوابگو نیست.

مشهد پنجشنبه ها تعطیل می شود؟به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای کاهش آلودگی هوا دیگر تعطیل کردن مدارس جوابگو نیست لذا برای کاهش تردد در سطح شهر در خصوص ساعت کاری کارمندان به کارگروه پیشنهاد داده ایم که ساعت کاری در پیک صبح نباشد.
 
او ادامه داد: همچنین از طرف محیط زیست مشهد به عنوان دبیر کار گروه آلودگی هوا به فرمانداری مشهد در خصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها در مشهد پیشنهاد‌هایی ارائه کرده‌ایم که در صورت تأیید، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
 


 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مردم باید در کاهش آلودگی هوا با سازمان‌های مربوط همکاری داشته باشند چرا که گاهی همه این طرح‌ها به مردم برمی‌گردد.
 
همتی افزود: حدود ۶۰ درصد خودرو‌ها تک‌ سرنشین هستند و مردم باید بیشتر از حمل‌ و نقل عمومی یا سبز استفاده کنند.
 
او تصریح کرد: همه مشکلات با کمک مردم و دولت حل خواهد شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با تأکید بر استفاده از گاز طبیعی در صنایع، گفت: مصرف سوخت مازوت را در صنایع ممنوع اعلام کرده‌ایم لذا صنایع باید به سمت استفاده از گاز طبیعی بروند تا شاهد کمترین بار آلایندگی در شهر از سوی صنایع و واحد‌های صنعتی باشیم.
 
همتی  با بیان این که صنایع آلاینده در مشهد شناسایی شده‌اند، افزود: طی چند روز قبل ۱۰ واحد صنعتی آلاینده به دستگاه قضایی معرفی شده است که از فعالیت آنان تا اصلاح سیستم و رفع نقص جلوگیری می‌شود.
 
او با تأکید بر این که برنامه‌های خوبی برای خروج صنایع آلاینده به خارج از شهر داریم، تصریح کرد: برخی از این صنایع در دستور انتقال هستند، بیش از ۴۰۰ واحد در داخل شهر در حوزه‌های صنایع فلزی و آب‌کاری وجود دارد که طرح انتقال آن آماده و زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی دوباره آن‌ها در شهرک صنعتی کلات ایجاد شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با کمک دادستانی مشهد شرایط انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر فراهم شده است لذا در جلسات مختلف در کمیته و کارگروه‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز متعهد و ملزم شده است که راه را برای انتقال این واحد‌ها باز کند.
 
همتی با بیان این که طرح انتقال صنایع آلاینده تا پایان امسال اجرا خواهد شد، افزود: برای واحد‌های آلاینده دیگر همانند قالی شویی نیز شهرک‌های صنعتی تخصصی در خارج از شهر مشهد در نظر گرفته‌ایم که انتقال آن‌ها در دستور کار است.
 
منبع:خراسان
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
خداروشکر مسئولان ب فکر هستند جای سپاس داره،همین اتوبوس های قدیمی وقرازه شرکت واحد هم تعویض شوند،بیشتر شخصی هستند ک فعالیت میکنند،هم آلودگی هواو صوتی وتمایل مردم بیشتر میشود ب استفاده از سرویس های عمومی
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسام
۰۵:۵۸ ۱۱ دی ۱۳۹۸
چرا که نه تمام کارمندا از خداشونه...ولی ما که شغل آزاد داریم چی؟واقع باید یه فکر اساسی بکنیم و دنبال یه راه حل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۰ دی ۱۳۹۸
اگه اتفاق تعطیلی پنجشبه ها میسرشود چه ازبابت آلودگی-ترافیک-صرف جویی درحدکلان اعم ازآب وبرق وگاز وتلفن وبطورکل بیت المال وحتی سرمایه آیندگان یعنی بنزین و...ناخودآگاه پیش خواهدآمد