مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی با اداره کل زندان‌های استان یزد تفاهم نامه همکاری با هدف توانمندسازی زندانیان منعقد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - حسین سبزواری گفت: با هدف ایجاد زمینه اشتغال، مهارت آموزی، ارتقای توانمندسازی شغلی، کمک به رفع مشکلات مادی و معنوی زندانیان و خانواده‌هایشان و نیز تحقق برنامه‌های ابلاغی و اسناد بالادستی سازمان زندان ها، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد منعقد شد.

مدیر کل زندان‌های استان با ارائه گزارشی از وضعیت دوره‌های مهارت آموزی در زندان یزد که با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود، خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش این نهاد‌ها شد.

حسین سبزواری اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده زندانیان از قشر جوان و بزرگسال هستند با فراهم کردن زمینه آموزش و کسب مهارت‌های شغلی و توانمندسازی زندانیان در دوران حبس می‌توان زمینه بازگشت موفق آن‌ها به جامعه را فراهم و با ایجاد شغل از بازگشت مجدد آن‌ها به زندان جلو گیری به عمل آورد.

سید علیرضا اسمعیل زاده حسینی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد نیز گفت: این مرکز آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف خدمات آموزشی، مهارتی، عملی، میدانی و آزمایشگاهی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان انجام دهد و اقدامات سازنده‌ای در زمینه افزایش مهارت‌های شغلی زندانیان در حوزه‌های باغبانی و زراعت، شیلات، پرورش دام سبک و سنگین به عمل آورد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.