مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام بر لزوم استقرار روحانی در روستا‌هایی که بیش از ۲۰۰ خانوار جمعیت دارند، تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته حجت الاسلام علی اشرف علی محمدی در دیدار با فرماندار ویژه دهلران، هدف از دیدار با فرمانداران تقویت هر چه بیشتر ارتباطات برای پیشبرد کار‌های فرهنگی و مذهبی است، چون اصل ماموریت سپاه کار فرهنگی است و همکاری‌ها منجر به کار‌های فرهنگی موثر خواهد شد.

تعامل و همکاری عموم دستگاه‌ها در اشتغالزایی جوانان و بسیجیان نقش بسزایی دارد و امیدواریم با کمک سپاه مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم روز به روز کاهش یابد.

 ایجاد خانه‌های عالم برای اسکان روحانی مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بطور معمول در روستا‌ها و برخی از شهر‌ها به دلیل نبود خانه عالم مشکلاتی در بحث استقرار دائم روحانی وجود دارد.

 امیدواریم سال آینده شاهد این باشیم که هیچ روستای بالای ۲۰۰ خانوار بدون روحانی نباشد و زیرساخت آن یعنی مسجد و خانه عالم نیز فراهم شود.

 ملت ایران انقلاب را از مسجد شروع کرد و حفظ انقلاب نیز از مسجد است، مساجد باید رونق پیدا کنند، چون محل تربیت نیروی جوان و متعهد برای آینده مملکت است و از طرفی در مبارزه با جنگ نرم دشمن نقش محوری دارد.

 شورا‌ها و دهیاران در روستا‌ها باید در امور فرهنگی و مذهبی در کنار پایگاه‌های مقاومت و هیات امنای مساجد باشند و با احساس مسئولیت به نقش و وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.