رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کالا‌هایی که شناسه ندارند، از اصالت برخوردار نبوده و مردم از خرید چنین کالا‌هایی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - رامین صادقی گفت:در قالب ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا تمامی محصولات تولید داخلی، خارجی و وارداتی باید شناسه معتبر داشته باشند تا امکان عرضه و فروش آن به وجود آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می‌گوید: در این شناسه مبدأ تولید محصول و واردات آن مشخص می‌شود که از اوایل سال ۹۸ این قانون با هدف مبارزه با قاچاق کالا و تأیید اصالت آن به انجام می‌رسد.

صادقی گفت: شناسه‌دار کردن کالا‌ها در حقیقت مبارزه هوشمندانه با کالا‌های قاچاقی است که وارد اقتصاد کشور شده و به اشتغال و تولید صدمه و لطمه وارد می‌کند.

او می‌گوید: در گام اول تمامی کالا‌های تولیدی در حوزه لوازم خانگی مشمول ثبت شناسه شده بودند و در مراحل بعد نیز کالا‌های دیگر نظیر لوازم یدکی و محصولات صنعتی مشمول این طرح شناسه‌دار کردن محصولات شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هموطنان برای اطلاع از اصالت کالا می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه کد دستوری #۴۷۷* را گرفته و با وارد کردن کد کالای مورد نظر از اصالت آن مطلع شوند.

صادقی می‌گوید: تلاش بر این است تا در قالب این طرح جلوی قاچاق کالا گرفته شده و اصالت تولید داخلی کالا نیز به صورت مناسب و طبق استاندارد‌های تعریف شده مشخص شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.