مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در آستانه هفته درختکاری، امسال سنت "درخت‌بانی" را جایگزین طرح درخت‌کاری کردیم تا از درختان شهر در قالب یک کمپین حفاظت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  مجید عرفان‌منش گفت: هر سال در روز‌های پایانی اسفندماه و به مناسبت هفته درختکاری، شهرداری‌ها  اقدام به توزیع نهال رایگان می‌کنند.طبق بررسی‌های انجام شده از نتایج توزیع نهال رایگان در سال‌های اخیر و سرنوشت آنها، تعداد زیادی از نهال‌ها کاشت نشده است و سرنوشت ماهی‌های قرمز نوروزی را پیدا می‌کنند.

به گفته او  امسال با در نظر گرفتن این موضوع و خشکی زاینده‌رود و خشکسالی، تصمیم گرفتیم سنت "درخت‌بانی" را جایگزین "درخت‌کاری" کنیم تا از درختان شهر در قالب یک کمپین حفاظت شود.

طرح درخت‌بانی برای تکریم درختان به عنوان مظلوم‌ترین موجودات شهر است که سعی داریم در قالب این کمپین، موضوع تکریم درختان کهنسال شهر و فرهنگ حفاظت از فضای سبز را اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می گوید طبق گزارش‌های رسیده از مناطق پانزده‌گانه شهرداری، افرادی به هر دلیل به درختان شهر آسیب می‌رسانند، به طور مثال مالکان یا پیمانکاران بدون توجه به موقعیت درختان، پس از ایجاد ورودی‌های ساختمان از شهرداری درخواست قطع درختان را دارند که طبق قوانین و مقررات و اصرار شهروندان مجبور به قطع درختان هستیم از این رو طرح "نجات درختان" را در شهر کلید زدیم تا در قالب این طرح درختانی که در مقابل ساختمان‌ها یا پروژه‌های عمرانی شهر قرار می‌گیرند را تا حد امکان جابه‌جا کنیم، البته اگر درخت کهنسال باشد یا از نوع گونه‌هایی باشد که امکان جابه‌جایی آن فراهم نباشد، ناچار به قطع آن خواهیم بود.

 از شهروندانی که قصد احداث بنا دارند درخواست داریم قبل از تهیه نقشه ساختمان، موقعیت درختان خارج از منزل را در نظر داشته باشند و حتی‌المقدور از ایجاد ورودی در نزدیکی درختان خودداری کنند.

در شرایط آلودگی هوای شهر اصفهان که فضای سبز اکسیژن، طراوت و آرامش را به ساکنان شهر هدیه می‌کند، انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده افرادی که با فضای سبز رفتاری خصمانه دارند یا به درختان شهر آسیب می‌زنند، در قالب امر به معروف، تذکر‌های لازم بدهند یا در صورت لزوم از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری مراتب را اعلام کنند تا با اقدام به موقع عوامل سازمان پارک‌ها، از بروز خسارت به فضای سبز جلوگیری به‌عمل آید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.