چالش مرورگر‌های کروم و فایرفاکس با بروزرسانی جدید

‌بروزرسانی‌های کروم، اج و فایرفاکس می‌توانند از دسترسی کاربران به سایت‌های خاصی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در این گزارش کوتاه یک هشدار برای کسانی که از مرورگر‌های کروم، اج و فایرفاکس استفاده می‌کنند وجود دارد.

به گزارش فون ارنا، هر سه مرورگر به زودی به یک نقطه عطف بزرگ دست می‌یابند که همراه با یک چالش بزرگ برای آن‌ها خواهد بود. مرورگر‌های کروم، اج و فایرفاکس، به زودی نسخه ۱۰۰ را دریافت خواهند کرد که این مسئله باعث می‌شود وب سایت‌های محبوب به کاربران این مرورگر‌ها سرویس دهی نداشته باشند.

مرورگر‌هایی که در شرف رسیدن به نسخه ۱۰۰ هستند (Firefox، Chrome، Edge) ممکن است باعث از کار افتادن برخی سایت‌ها شوند.

شاید کمی عجیب باشد، اما مشکل این است که اکثر وب سایت‌ها بررسی می‌کنند تا ببینند از کدام نسخه مرورگر استفاده می‌کنید. بسیاری از سایت‌ها به دلایل امنیتی، با نسخه‌های قدیمی مرورگر‌ها کار نمی‌کنند، و این منطقی است؛ بنابراین وقتی این سه مرورگر به شماره نسخه‌های سه رقمی برسند، بسیاری از وب سایت‌های محبوب به آن‌ها سرویس دهی نخواهند داشت.

مرورگر‌ کروم

طبق گزارش BGR، آزمایش نشان داده است که برخی وب سایت‌هایی که با نسخه ۱۰۰ کروم، فایرفاکس و اج کار نمی‌کنند شامل Yahoo، Bethesda، T-Mobile و HBO Go می‌شوند.

دلیلش هم این است که تاکنون فقط نسخه‌های دو رقمی این مرورگر‌ها در دسترس بوده است و با توجه به اینکه وب‌سایت‌های قدیمی‌تر می‌توانند فقط دو رقم اول شماره نسخه‌ها را بخوانند، به نظر می‌رسد که فایرفاکس، کروم و اج از نسخه ۱۰ برای این وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و به این ترتیب کاربران احتمالا نتوانند از این مرورگر‌ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.