افزایش سرعت اینترنت با چند روش

اتصال با سرعت پایین نه تنها بر سرگرمی و دورکاری بلکه بر ارتباطات شما نیز تاثیر می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مشکل پایین بودن سرعت اینترنت یکی از مواردی است که بسیاری از افراد از آن گلایه دارند. برای اطلاع از سرعت اتصال به اینترنت از گوشی هوشمند یا رایانه متصل به روتر استفاده کنید. برخی از روتر‌های پیشرفته، خدمات آزمایش سرعت را نیز در خود دارند. به صورت آنلاین نیز می‌توان میزان حدودی سرعت را بررسی کرد.

به گزارش theguardian، اگر پهنای باند شما در روتر (مودم) کند است و به سرعتی که ISP شما تبلیغ می‌کند نزدیک نیستید، ممکن است بتوانید تخفیف بگیرید یا سرعت بالاتری را انتخاب و امتحان کنید. حتی ممکن است زمان آن رسیده باشد که ارائه دهنده اینترنت خود را تغییر دهید.

بررسی ارائه دهندگان اینترنت اقدام مهمی است تا بهترین انتخاب را داشته باشید، اما قبل از تغییر ISP نکاتی که در ادامه گزارش آمده است را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از جای دیگری نیست.

وقتی صحبت از پهنای باند به میان می‌آید، مشخص است که هرچه سریع‌تر باشد بهتر است، به ویژه برای دستگاه‌ها و افرادی که به صورت همزمان از اینترنت استفاده می‌کنند. با این حال، حداقل سرعت مورد نیاز برای اکثر فعالیت‌های آنلاین اکثرا زیاد نیست.

مودم وای فای

خدمات تماس تصویری، مانند زوم، معمولاً به آپلود و دانلود تا ۴ مگابیت بر ثانیه نیاز دارند. سرویس‌های پخش ویدئو، حداقل به ۵ مگابیت در ثانیه برای کیفیت HD یا ۲۵ مگابیت در ثانیه برای محتوای ۴K نیاز دارد.

سرویس‌های بازی آنلاین مانند Xbox Live، حداکثر به سرعت ۳ مگابیت در ثانیه و حداقل ۰.۵ مگابیت در ثانیه نیاز دارند، در حالی که سرویس‌های پخش جریانی بازی به حداقل ۱۰ مگابیت در ثانیه نیاز دارند.

اما به خاطر داشته باشید که با استفاده همزمان بیش از یک دستگاه یا شخص، از جمله برای بروزرسانی‌ها و بارگیری‌ها، سرعت پهنای باند کاهش می‌یابد.

مکان روتر خود را تغییر دهید

اگر اتصال پهنای باند شما به اندازه کافی سریع است، اما وای فای ضعیف است، کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. در صورت امکان، روتر را به مرکز خانه یا اتاق‌هایی که در آن‌ها به قوی‌ترین سیگنال نیاز دارید نزدیک کنید.

تنظیمات وای فای

مودم وای فای را در محیط‌های بسته، کابینت و نزدیک به اشیاء جامد و فلزی قرار ندهید و سعی کنید آن را دور از دیوار‌های متراکم قرار دهید، به ویژه دیوار‌هایی که از بلوک‌های بتنی ساخته شده اند یا لوله‌ها و سیم‌های زیادی از آن‌ها رد شده است.

نکته مهم دیگر این است که مودم خود را از سایر دستگاه‌های الکترونیکی دور نگه دارید. این وسایل الکترونیکی می‌توانند سیگنال مودم را تحت تأثیر قرار دهند و تأثیر منفی روی آن بگذارند.

ضمنا توجه داشته باشید که مودم خود را روی زمین نگذارید چرا که سیگنال در عبور از موادی که کف خانه از آن‌ها ساخته شده است، مشکل دارد. علاوه بر این، اکثر مودم‌ها به گونه‌ای ساخته شده اند که سیگنال خود را کمی به سمت پایین ارسال می‌کنند. بنابراین، بهتر است مودم خود را در ارتفاع (روی میز یا ...) قرار دهید.

تنظیمات خود را بررسی کنید

اکثر روتر‌های مدرن به طور خودکار بهترین تنظیمات را برای خانه شما انتخاب می‌کنند، اما می‌توانید به صورت دستی نیز با استفاده از رابط وب روتر خود، که از طریق مرورگر در رایانه یا گوشی به آن دسترسی دارید، آن را بررسی کنید.

سرعت وای فای

وای فای که با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند از طیفی از فرکانس کانال‌ها استفاده می‌کند که فقط برخی از آن‌ها با یکدیگر همپوشانی ندارند. برای کاهش تداخل وای فای با دستگاه‌های همسایگان خود، به کانال ۱، ۶ یا ۱۱ بروید، که با هم تداخل ندارند.

یکی از نکات شایان ذکر، مراقبت از امنیت مودم اینترنت است. یک رمز عبور وای فای قوی WPA۲ تنظیم کنید. با انجام این کار اطمینان حاصل می‌کنید که هیچ کس نمی‌تواند به شبکه وای فای شما وارد شود و پهنای باند شما را بدزدد.

دستگاه‌های خود را بررسی کنید

البته کندی اینترنت ممکن است به جای دستگاه روتر، مربوط به دستگاه‌های شما باشد. برای رایانه‌های قدیمی تر، ارتقاء آداپتور وای فای ممکن است کمک کننده باشد. برای استفاده از سرعت اضافی به یک روتر سازگار نیاز دارید. برای دستگاه‌های غیرقابل حمل، مانند استریمر رسانه یا کنسول بازی، اگر به روتر نزدیک است از کابل اترنت استفاده کنید، زیرا این کابل سریع‌تر و قابل اعتمادتر از وای فای است.

افزایش سرعت مودم وای فای

اگر به طور همزمان حدود ۴۰ دستگاه به روتر متصل هستند، برای کمک به ارائه پهنای باند بیشتر برای دستگاه‌هایی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید، دستگاه‌های غیر ضروری را جدا کنید.

آنتن دهی وای فای را گسترش دهید

اگر مودم وای فای در بخش‌هایی از خانه شما آنتن دهی ندارد، می‌توانید سیگنال روتر فعلی خود را با ابزار‌های جانبی گسترش دهید.

دستگاه‌های شبکه پاور لاین از کابل‌های برق خانه شما برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا بین ۲۰ تا ۷۰ پوند قیمت دارند. این دستگاه‌ها به پریز‌های برق استاندارد وصل می‌شوند. البته این یک نمونه برای مثال بود و دستگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که آنتن دهی وای فای را افزایش می‌دهند.

دستگاه های متصل به وای فای

یک روتر بهتر بخرید

جایگزینی روتر موجود اغلب موثرترین راه برای بهبود سرعت وای فای است، اما پرهزینه‌ترین راه نیز هست. اگر سرعت اینترنت برایتان مهم است بهتر است روتر‌های قدرتمند دارای فناوری وای فای ۶ را تهیه کنید. در هنگام انتخاب مدل به متراژ خانه و انتظاراتی که از آن مودم دارید دقت کنید.

بهتر است که یک مودم دو آنتنه (حداقل) بخرید و یک آنتن را به صورت افقی و آنتن دیگر را در جهت عمودی قرار دهید. به این ترتیب شما می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه‌های متصل به مودم شما از اینترنت مناسبی برخوردار می‌شوند.


بیشتر بخوانید


گزارش از سید حسین موسوی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Gasem
۲۲:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اصلا برادران اینترنت میخواهید چکار؟؟؟
مگرجز فساد چیزدیگری دارد اصلا باید اینترنت بکل قط گردد
از روزی که این اینترنت آمد اسلام کمرنگ تر شد برادران و خواهران گرامی مخصوصا زنان که اصلا نباید آنها داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
کشور ما اصلا نباید مشگل اینترنت داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یرعت اینترنت افتضاح بد نیست افتضاح
Luxembourg
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سرعت اینترنت ماضعیف تر از افغانستان است الکی پول مردم روبه جیب می زنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۷:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
بااین ترفندهامشکلی برطرف نخواهدشدزیرااب ازسرچشمه گل الوداست مخابرات دستورگرفته وامرشده که طرح صیانت رواجرا کنه چراچگونه مردم دیگه مشکلات ودردخودروبه گوش جهانیان نرساند وازدنیا وجهان بی خبرباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
این همه مدت با همین روش خوب کار میکرد مشکل از کسیه که فقط حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
مشکل از طرف کاربر نیست مشکل از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنت
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
واقعاً این راهکارهایی که گفته شد را باید با طلا نوشت و به دنیا نشون بدیم که در عرصه فناوری و تکنولوژی مثل سایر عرصه ها نامبر وان هستیم نمیدونم چطوری این راه ها رو کشف کردند ایرانیان خیلی مواظب باشید که یکوقت دزدیده نشید از وقتی این کارها رو انجام دادم خیلی خیلی راضیم از این راهکارها و بقیه هم پیشنهاد میکنم حتما بکنن
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۲۳:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام.بنده به عنوان پشتیبانی خدمات اینترنت در یک شرکت کارمیکنم.و هر روز با انواع و اقسام مردم که مشکلات اتصال به اینترنت دارن بر میخورم.چیزی که بیشتر بهش بر میخورم مشکلات مربوط به فرسودگی اتصالات و مشکلات مربوط به مودم هست مشکل مودم معمولا به انجام تنظیمات مجدد و یا بروزرسانی نرم افزار مودم حل میشه.اما در بیشتر خانه های مردم سیمکشی اشتباه انجام شده و معمولا برقکارها به استاندارد صحیح سیمکشی خطوط تلفن نسبت به برق اصلی خانه ها اشنایی ندارند،مثلا سیم خط تلفن ( از جنس غیراستاندارد ) با سیم برق کنار یک دیگر عبور کردند و نتیجش سرتاسر ایجاد نویز در اتصال مودم میکنه.یا مثلا اتصالات صحیح انجام نشده‌ که با رفع این موارد تا حد. بسیار بالای مشکل مشترک حل میشه و سرعت اپ و دان بالای میگیرن. ( دان تا ۵ مگ )
نظرات رو که میخوندم احساس کردم بیشتر قصد تخریب هست و نه از روی نگاه تخصصی.البته از پهنای باند کشور نباید ساده گذشت و اون هم انشالله با فیبر نوری گسترده حل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
فک کنم مشکل اصلی کندی سرعت استفاده کردن مردم از اینترنته استفاده نکنین ببینین چقد بالا میره سرعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
روز به روز دنیا داره پیشرفت میکنه امکانات در اختیار مردمش میزاره کشورها با یک دیگه رقابت میکنن توی ایران ما روز به روز تحریم و بی حرمتی به مردم و دوری از تمامی امکانات و پسرفت
تا کی میخواید مردم رو از امکانات دور کنید
اینترنت کند کردین بد میاید بهانه مودم و جایگاهش رو میزارید برای مردم خسته نکنید خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
مردمو مسخره کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
راه های افزایش سرعت اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
سیدمجتبی
۱۷:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
یه کلام بگین دولت عرضه بالا بردن سرعت نداره. خودتونو اذیت نکنید.
اینترنت گران و کند و فیلتر
Iran (Islamic Republic of)
Mrent
۰۰:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام به همه ی هم وطنان
بیشتر خودتو اذيت نکنیم سرعت انترنت بالا نمیره
همه چیز دروغه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
چه قشنگ همیشه مشکلات میندازین گردن مردم و باید خود مردم مشکلات رو حل کنن آخه کندی اینترنت چه ربطی به مودم و تغییر جایگاه مودم داره هر مشکلی توی مملکا میشه مردم مشکلشون حل کنن یا کمتر انتظار داشته باشن خسته شدیم انقدر دروغ شنیدیم دیگه بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
چه حرفهایی میزنید!!!!!! ادم شاخ در میاره!!!!!! .سرعت اینترنت ببرید بالا سرعت اوردن پایین بعد راهکار میدن،خوبه تبلیغ فیلتر شکن نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۵:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
خخخ نگفتی دولت مقصر سرعت اینترنتمون از افغانستان و عراق پایینتره خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
این کار ها تاثیر چندانی نداره
زیر ساخت مشکل داره نه مودم
جایگاه ایران در سرعت اینترنت ثابت بین ۱۸۰ تا کشور
جایگاه ۱۴۳ جای داره
شما بهترین مودم هم استفاده کنی فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
عزیزم، در ایران مشکل از مودم ها نیست. مشکل از پهنای باند ورودی به کشور است.
اجازه بدید متخصص های این حوزه، در این بار نظر بدن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
یه روتر خریدم با سرعت ۴۰ مگابایت بر ثانیه .
میری باهاش دانلود کنی سرعتش هست ۶۰ کیلوبایت بر ثانیه !!!!
نه عزیزم این راهکارا فایده نداره. زیر ساخت اینترنت کشور از بیخ مشکل داره.
ضمن اینکه قبلنا سرعت خوب بود من نمیدونم چرا یکی دو ماهه سرعت اینقدر اومده پایین. بخشنامه ای چیزی زدن برای کاهش سرعت و کاهش پهنای باند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
همه اینارو گفت که آخرش روش بشه بگه روتر بهتر بخرید.....دم شما گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
اتصالات سیم های تلفن و تیکه تیکه سر هم کردن سیم ها تاثیر نداره؟سیم کشی خونه ای که الان مستاجرش هستیم در مسیر سیم کشیش کلی وصله پینه کرده سیم تلفن رو !
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۱۶:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
تاثیر داره باید سیم نو و بدون قطعی و وصله و پینه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
ما بهتر بخریم!؟ یا شما سرعت اینترنت رو درست کنید؟ گیریم با همه کارای بالا سرعت 10 درصد هم افزایش پیدا کنه. با اصل موضوع که ضعف در زیر ساخت و ... چه کنیم. اونم ما بخریم!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
وقتی کابل‌های تلفن مزخرف باشند و نویز و سرعت پایین اینترنت از بالادست و از سمت مخابرات باشه هیچکدوم از این ترفندها کوچکترین تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
تنها راه افزایش سرعت اینترنت انتخاب افرادی در مسند تصمیم گیری برای فضای تبادل اطلاعات است که دانش کافی از اینترنت داشته باشند و تنها با افکار آلوده به بخش های منفی آن فکر نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
نمیدانم شاید این مشکل شخصی باشد ولی تنها سایتی که در باز کردن صفحات داخلی آن به مشکل میخوریم همین خبرگزاری شماست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
درسته من بااین سایت مشکل دارم با مشکل بازمی شود
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۹:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام، آره دقیقا؛ من هم وقتی با نت ایرانسل وارد این سایت میشم، صفحات بعد از دو دقیقه بالا میاد، قبلا اینطوری نبود!
آخرین اخبار