مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن به ساکنان بافت‌های فرسوده استان پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای مقصودی گفت: در همین راستا سازندگان، انبوه‌سازان و متقاضیان نوسازی و احداث مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی ارزان‌قیمت بانکی برای دوران ساخت، با مراجعه به سامانه تسهیلات نوسازی مردمی به آدرس اینترنتی http://facility.udrc.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

احزار مالکیت و امکان ترهن سند زمین، دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری‌ها و داشتن دست‌کم ۱۰ درصد پیشرفت کار از جمله شرایط ثبت‌نام در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.


بیشتر بخوانید


پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در طول ساخت به مبلغ ۴۵ میلیون تومانی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و تخفیف حداقل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها از جمله امتیازات این طرح است.

متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه و احراز شرایط، برای دریافت تسهیلات به شعب بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

طی سال‌های اخیر بیش از یک هزار هکتار بافت ناکارآمد میانی و ۴۶۲ هکتار بافت سکونتگاه‌های غیررسمی در این استان شناسایی شده است که به ترتیب ۱۱ و ۳.۸ درصد از کل بافت‌های شهری این استان را شامل می‌شود.

۱۷۰ هزار نفر از مردم استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند، در سال‌های اخیر در قالب طرح بازآفرینی شهری اقداماتی در راستای بهبود وضعیت سکونت در این بافت‌ها انجام شده که امید می‌رود با استقبال ساکنان از طرح نهضت ملی مسکن بتوان برای بهبود کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده استان گام‌های بیشتری برداشته شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار