رئیس پلیس امنیت اقتصاد هرمزگان گفت: ۳۱۱ متر از اراضی ملی در شهرستان پارسیان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-رئیس پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان از کشف و رفع تصرف ۳۱۱ متر از اراضی ملی در شهرستان پارسیان خبرداد.

سرهنگ حسین خلیلی گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شهرستان پارسیان در پی تعاملات صورت گرفته با نهاد‌ها و ادارات دولتی و برابر گزارش واصله مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم اقدام به تصرف قطعه زمینی از اراضی ملی واقع در یکی از روستای تابعه شهرستان پارسیان با شیوه تسطیح، شخم و شیار، ایجاد بند خاکی و قطع دو اصله درخت از نوع سمر و تعدادی نهال کرده، موضوع را بصورت ویژه در دستور کارقراردادند.

او گفت: ماموران با تشکیل تیمی به محل اعزام که با بررسی‌های میدانی و تحقیقات جامع صورت گرفته مشخص شد علی رغم اخطار‌های متعدد نیروی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان، متصرف اقدام متصرفانه خود را ادامه داده و حاضر به رفع تصرف و اعاده وضع به حالت سابق نشده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان گفت: با هماهنگی قضایی و استعلامات صورت گرفته مالکیت دولت بر روی اراضی موصوف محرز و اقدام متهم مصداق تعرض به اراضی ملی و قطع اشجار بدون رعایت موازین قانونی مصداق خسارت به انفال عمومی را تعیین گردید که مطابق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، در این رابطه پرونده با همکاری مشترک پلیس امنیت اقتصادی و اداره منابع طبیعی شهرستان تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ خلیلی گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده و برابر دستور قضائی مطابق رای صادره متهم محکوم به اعاده وضع به حال اولیه و شش ماه حبس تعزیری و پرداخت ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی برای قطع اشجار شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان ارزش اراضی ملی تصرف شده را بنا به نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.