رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادسازی ۱۵ هکتار از نوار ساحلی شهر تاریخی لافت در جزیره قشم خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مجتبی قهرمانی گفت: این آزادسازی در محدوده حریم ۶۰ متری دریا در محدوده شهر تاریخی لافت و بخشی از جنگل های حرا جزیره قشم به طول ۲٫۵ کیلومتر و مساحت ۱۵ هکتار صورت گرفت.

مستحدثات تخریب شده واقع در حریم ساحل شهر تاریخی لافت و جنگل های حرا، شامل دیوارچینی، پی سنگی، سازه‌های غیر مسقف و سرپوشیده بدون سکنه و سد و بند خاکی بود.

آزادسازی این اراضی پس از شناسایی، بررسی و انجام استعلام‌های قانونی به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با همکاری دولت، توسط اداره حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات منطقه آزاد قشم و مأمورین دریابانی و انتظامی این شهرستان صورت گرفت.

به گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان موارد متعدد دیگری از تصرفات و ساخت و ساز های غیرمجاز نیز در سایر مناطق از نوار ساحلی جزیره قشم شناسایی شده که  بلافاصله نسبت به رفع تصرف و آزاد سازی آنها اقدام خواهد شد.

رییس جمهور پس از سفر خود به گیلان و بعد از بازدید از تصرفات سواحل این استان از سوی مجتمع های دولتی طی دستوری حداکثر ۲۰ روز برای آزادسازی تمامی سواحل دریای خزر از گیلان تا استان گلستان دستور مستقیم صادر کرد.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
هر خلافی که صورت میگیره مطمئن باشید مطمئن باشید مطمئن باشید یه گردن کلفت مملکتی پشت این موضوع هست // شک نکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
فقط خرابکاری و رها سازی صحیح نیست،، یا کسی که اینها را ساخته باید هزینه خرابکردن، پاکسازی و نماسازی را بدهدیا اگر دولت انجام میده از طریق دادگاه ازشون بگیرید، جریمه هم بزارید، اگر خوب بودند، مقداری از جریمه را ببخشید.