ویروس کرونا دو سال است که شیوع پیدا کرده و در این مدت آسیب های زیادی را به افراد و جوامع وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - وجود شوم ویروس کرونا سبب شده است تا بسیاری از امور زندگی عادی مختل شود و مردم خود را در شرایط جدیدی ببینند که البته چندان خوشایند نیست.

از تعطیل شدن دوره های قرآن تا تعطیلی کسب و کارها

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: وقتی کرونا آمد بسیاری از مهمانی‌ها و دوره‌های قرآن که به صورت هفتگی در منازل برگزار می‌شد تعطیل شد.

او می‌گوید: ارتباطات مجازی زیاد شد، ولی این ارتباطات نتوانسته اند جای دیدار رو در رو و چهره به چهره را بگیرند و همچنان منتظر هستیم تا کرونا برود و بتوانیم یکدیگر را ببینیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز می‌گوید: بسیاری از کسب و کار‌ها در زمان شیوع کرونا آسیب دیدند؛ خودم یک مغازه اغذیه فروشی داشتم که به دلیل کم شدن مشتری مجبور به تعطیلی آن شدم.

او می‌گوید: واقعا بی انصافی است که برخی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و واکسن تزریق نمی‌کنند؛ کاسبان و صاحبان مشاغل از گروه‌هایی هستند که کارشان با کرونا آسیب دیده و با رفتن کرونا می‌توانند به شرایط عادی بازگردند، ولی سهل انگاری‌ها این امر را بعید نشان می‌دهد.

کرونا جان حدود هزار و ۳۰۰ نفر را گرفته است

اما نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم و ببینیم که این ویروس که حالا با سویه جدید خود یعنی امیکرون در حال جولان است، چه تعداد از عزیزانمان را درگیر کرده است.

این ویروس از ابتدای شیوع در خراسان جنوبی تاکنون ۴۳ هزار و ۷۱۸ نفر را به خود مبتلا کرده است و جان حدود هزار و ۳۰۰ نفر را گرفته است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای عملیات واکسیناسیون کرونا تاکنون، یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۲ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

او گفت: از این تعداد، ۵۷۲ هزارو ۱۹۰ دُز مربوط به دُز اول و ۵۱۴ هزار و ۶۶۳ دُز مربوط به نوبت دوم بوده است.

شریف زاده گفت: ۱۹۰ هزار و ۹۲۹ دُز تزریق شده نیز مربوط به دُز سوم واکسن کرونا بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دیگه کرونا سه ساله شده! دو سال چرا؟