برخی از مردم با نادیده گرفتن آمار‌های کرونا و عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سهل انگاری پیشه کرده اند و به کرونا کمک می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - امیکرون همچنان در خراسان جنوبی جولان می‌دهد و آمار‌ها هم روند صعودی دارند.

هرکدام از ما در برابر دیگری مسئول است و باید همه مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند و این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

اما ۲ سال است که از شیوع کرونا می‌گذرد، ولی هنوز خیلی‌ها به کرونا اعتقاد ندارند و هیچ یک از دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

با دوستان هستیم، کرونا نمی گیریم

در سطح شهر بیرجند به چندین جوان برخورد کردیم که دور هم جمع شده بودند، اما ماسک نداشتند؛ یکی از این جوانان به خبرنگار ما گفت: ماسک دارم، اما داخل جیبم نگهش می‌دارم.

او گفت: در جمع دوستان هستیم و می‌دانیم که هیچ کدام از ما کرونا ندارد و مشکلی به وجود نمی‌آید؛ برای همین فکر می‌کنم نیازی نباشد که ماسک بزنیم.


بیشتر بخوانید


یکی از کاسبان در بازار بیرجند نیز ماسک نداشت؛ او گفت: ۲ سال است که بدون ماسک با مشتری‌ها گفتگو می‌کنم و تا الان به کرونا مبتلا نشده ام.

این حرف‌ها دیگر نشان دهنده عادی انگاری نیست بلکه به معنای سهل انگاری است و می‌تواند خطرات زیادی برای جامعه داشته باشد.

فوت ۳ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا 

بخشی از نتیجه این سهل انگاری‌ها شده فوت ۳ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی آن هم تنها در شبانه روز گذشته.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۷۵۷ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۰۲ بیمار جدید شناسایی شدند.

به گفته او از این تعداد ۱۹۴ مورد از بیرجند، ۱۱ مورد از بشرویه، ۹ مورد از خوسف، ۷ مورد درمیان، ۲۰ مورد زیرکوه، ۱۸ مورد سرایان، ۱۶ مورد از سربیشه، ۳۵ مورد از طبس، ۲۰ مورد از فردوس، ۳۶ مورد از قاینات و ۳۶ مورد از نهبندان شناسایی شدند.

شریف زاده گفت: هم اکنون ۱۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۶ نفر کرونا مثبت هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۲ نفر نامساعد است.

او گفت: با ثبت سه مورد فوت جدید تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.