رئیس‌ جمهور اوکراین ادعا کرد طرفدار روند صلح‌ است و می‌خواهد در مناطق شرقی این کشور آتش‌بس فوری برقرار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولودیمیر زلنسکی» امروز (یکشنبه) خواستار آتش‌بس فوری در منطقه دونباس، بخش شرقی این کشور شد. چندین روز است که میان استقلال‌طلبان روس‌تبار و ارتش اوکراین در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک درگیری نظامی وجود دارد و از دو شب گذشته نیز صدای انفجار از این دو منطقه به گوش می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس‌ جمهور اوکراین در این خصوص ادعا کرد: «از گفتگو‌های صلح در گروه تماس سه جانبه (گروهی که اوکراین به همراه روسیه و سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) در آن شرکت دارند) حمایت می‌کند.»

زلنسکی در صفحه توییتر خود همچنین نوشت: ما طرفدار پرداختن به روند صلح هستیم. ما از تشکیل فوری گروه تماس سه جانبه درباره اوکراین و برقراری فوری صلح حمایت می‌کنیم.

در همین راستا خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه (کاخ ریاست‌ جمهوری فرانسه) اعلام کرد «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور این کشور در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود به توافق رسیدند در شرق اوکراین آتش‌بس برقرار شود.

روز گذشته نیز خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک تایید کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا حدود ۲ هزار نقض آتش‌بس در شرق اوکراین را ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه تنش‌هاست. «الکساندر چوپریان» سرپرست وزارت امور اضطراری روسیه نیز در همین راستا اعلام کرد که اطلاعات حاکی از آن است که بیش از ۴۰ هزار نفر مجبور به ترک مناطق مجاور اوکراین و ورود به خاک روسیه شده اند و در حال حاضر عمدتا در منطقه روستوف مستقر هستند.

فرمانده استقلال طلبان جمهوری خلق دونتسک هم از روز جمعه در پی وخیم شدن وضعیت در این منطقه و گلوله‌باران آن از سوی ارتش اوکراین اعلام کرد که در حال تخلیه کودکان، زنان و سالمندان این جمهوری به روسیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار