استاندار زنجان گفت: کاهش قیمت ها و رونق بازار با استفاده از ظرفیت فضای مجازی محقق می شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشارچی امروز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان به راه اندازی سامانه سرند اشاره کرد و گفت: در این سامانه قیمت اقلام اساسی توسط ناظرین ثبت و از این طریق نرخ اقلام روزانه رصد می‌شود.

او گفت: بیشتر مراکز عرضه کالا در مرکز شهر تمرکز دارند و به دلیل اجاره بهای بالای واحد‌ها قیمت کالاهایی که در فروشگاه های این مناطق عرضه می شود رابه همراه دارد.

افشارچی بااشاره به راه اندازی سامانه بازرگام که به صورت کشوری اقلام اساسی را عرضه می‌کند، گفت: ما نرم افزار‌های بومی داریم که به صورت مستقیم اقلام تنظیم بازاری را عرضه می‌کنند و ما هم از این برنامه‌ها در راستای رشد اقتصاد دیجیتال استان حمایت می‌کنیم.

 استاندار زنجان از مردم خواست تا خرید اقلام اساسی را به صورت اینترنتی انجام دهند تا به روند کاهش و کنترل قیمت‌ها کمک کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: در بازرسی از ۷۴۳ واحد نانوایی ۱۸۷پرونده به ارزش ۸ میلیون ریال تشکیل شده که عمده تخلف آن‌ها کم بودن وزن چانه‌ها و کم فروشی است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان زنجان گفت: ۳۴۰ تن مرغ و گوشت منجمد در شبکه بازرگام به صورت اینترنتی درحال توزیع است.

نرخ کالا‌ها در سامانه بازارگام و اپلیکیشن‌های بومی پایین‌تر از فروشگاه هاست و مردم می‌توانند با خرید اینترنتی هزینه کمتری برای خرید اقلام بپردازند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.