اصغر امیرنیا گفت:در اجرای دستورالعمل جدید صدور مجوز موسسات قرآنی، باید نظر متولیان و منتقدان هم دریافت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: هنوز در نحوه صدور مجوز مراکز قرآنی اختلاف نظر وجود دارد؛ شاهد  هستیم که شیوه‌نامه‌ها بر اساس سلیقه برخی از افراد تنظیم می‌شود. اگر برای اینکه صدور مجوز صورت بگیرد نظرات همه دستگاه‌ها اخذ و مجوز به صورت شورایی صادر شود و در نهایت از طریق هم فکری کار پیش برود، قطعاً شیوه‌نامه گویای همه چیز خواهد بود.

توافقنامه مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه چهل و سوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی که در دی‌ماه سال ۹۷برگزار شده بود، به تصویب رسید و بهمن‌ماه همان سال نیز ابلاغ شد.

به موجب وظایف و اختیارات این هیئت در ماده ۲ مبنی بر (تعیین ضوابط یکسان در موضوع صدور مجوز، نظارت و نحوه حمایت از مؤسسات قرآنی) به پیوست دستورالعمل ضوابط اجرایی و مقررات تأسیس، فعالیت و تغییرات مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و شیوه‌نامه‌های الحاقی که در جلسه هشتم هیئت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی و مردمی به تصویب رسیده است، جهت اجرا به این دو دستگاه ابلاغ شد.

امیرنیا گفت: نباید شیوه‌نامه اینگونه باشد که به عنوان مثال در وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات اسلامی تصمیمی به تنهایی گرفته شود و میزانی را با سهل‌گیری یا سخت‌گیری در این امر مشخص کنند، موسسات و مراکز قرآنی در جامعه باید توان یکسانی در زمینه توانمندی آموزشی، تبلیغی، ترویجی و هم در زمینه توانمندی مالی و مدیریتی داشته باشند،کسی که از مؤسسات قرآنی سرویس م یگیرد، مسلماً به این مسئله نگاه نمی کند که مجوز آن از وزارت ارشاد صادر شده یا از سازمان تبلیغات اسلامی ،اگر شیوه‌نامه اجرایی شود باید نظر متولیان این حوزه و حداقل منتقدان آن دریافت گردد تا بر اساس این نظرات یک اتفاق خوب  رخ دهد. همه ما می‌خواهیم مؤسسات توانمندی داشته باشیم تا جامعه بتواند از وجودشان استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار