مقامات جمهوری دونتسک فاش کردند اوکراین برای مقابله با آن‌ها قصد دارد با فشار به دونباس روس‌تبار‌ها را به روسیه گسیل دهد و زمین‌هایشان را تصرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - براساس گزارش‌های منابع اطلاعاتی در دونتسک مقامات این جمهوری فاش کردند هدف اوکراین از گلوله‌باران مناطق دونباس گسیل روس‌تبار‌های این منطقه به روسیه است تا بتواند به راحتی زمین‌های آنان را تصرف کند.

بر اساس اطلاعات دونتسک، حمله نیرو‌های امنیتی اوکراین از سه جهت طراحی شده است: نخست حمله اصلی به سوی کراماتورسک- دبالتسیو است تا بعد از سه روز به مناطق بیشتر برسند و در آخر بعد از دو روز دقیقا در مرز روسیه باشند. مرحله دوم حمله به سوی آزوف و هجوم از سوی دریا به سوی نووازوفسک است تا مناطق همجوار آن را نیز به دست بگیرند و در جهت «کراسنیه لیچا» پیش بروند تا بعد از آن میان آن‌ها و مرز روسیه مسافتی نباشد. مرحله آخر حمله اوکراین نیز به سمت آلچفسک خواهد بود.

در همین راستا براساس منابع محلی دو شهرک زایتسیوی و باخموت در منطقه دنباس در شرق روسیه هدف توپخانه سنگین، قرار گرفت. ارتش اوکراین به شدت روستا‌ها در طول محور درگیری‌ها در دونتسک را گلوله باران می‌کند.

روز گذشته جمهوری دونتسک اعلام کرد به دلیل گلوله باران مناطق این جمهوری کودکان، زنان و سالمندان دونتسک به روسیه فرستاده می‌شوند. در همین راستا در مناطق استقلال طلب شرق اوکراین اعلامیه‌هایی مبنی بر بسیج عمومی مردم برای مقابله با ارتش اوکراین منتشر کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی تنش‌آفرین بحران میان کی‌یف و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را بدتر کرد به طوریکه «کنستانتین کاساچف» نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد اظهارات جو بایدن تشویق مستقیم به یک عملیات نظامی از سوی کی‌یف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار