فرمانده استقلال‌طلبان جمهوری دونتسک از تخلیه ساکنان غیرنظامی این منطقه به روسیه به دلیل وخامت اوضاع خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  - فرمانده استقلال طلبان جمهوری خلق دونتسک در پی وخیم شدن وضعیت در این منطقه و گلوله‌باران آن اعلام کرد که در حال تخلیه کودکان، زنان و سالمندان این جمهوری به روسیه هستند.

بر اساس گزارش الجزیره، خبرنگار مستقر در این جمهوری صحت این خبر را تایید کرده و از شروع عملیات غیرنظامیان به روسیه خبر داده است. پس از اعلام خروج غیرنظامیان از منطقه دونباس، نرخ برابری روبل و سهام روسیه نیز کاهش یافت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که وزارت آموزش در لوهانسک تخلیه مهدکودک‌ها و مدارس را اعلام کرده است. رویترز هم اعلام کرد آژیر خطر در منطقه دونتسک به صدا درآمده است.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز به نقل از یک منبع آگاه در دونتسک در این خصوص گفت: «روند تخلیه غیرنظامیان از دونباس به خاک روسیه صد‌ها نفر را شامل می‌شود.»

ساعاتی پیش یکی از مقامات جمهوری لوهانسک اعلام کرد در شبانه روز اخیر مناطق مختلف لوهانسک ۲۹ بار مورد هدف گلوله باران نیرو‌های اوکراینی قرار گرفته است. در همین راستا «روسلان یاکوبوف» در جمهوری دونتسک نیز اعلام کرد که طرف اوکراینی توافقنامه مینسک را نادیده می‌گیرد و از سلاح‌های ممنوع شده در این توافقنامه استفاده می‌کند.

گلوله باران در شرق اوکراین سبب افزایش نگرانی‌ها در ارتباط با آغاز حمله توسط روسیه شده است. در همین راستا آمریکا، کرملین را به تلاش برای ایجاد یک بهانه برای حمله به اوکراین و توجیه آغاز یک جنگ متهم می‌کند. این در حالی است که اولگ نیکیتین، سخنگوی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرده اوضاع به صورت قابل توجهی تشدید شده است و طرف اوکراینی را در این خصوص متهم می‌کند.

روز گذشته نیز مقامات جمهوری خلق لوهانسک اعلام کردند که وضعیت در منطقه طی روز گذشته به طور قابل توجهی بدتر شده است؛ زیرا کی‌یف در تلاش برای تشدید درگیری است. لوهانسک از ناظران بین‌المللی خواست تا حمله دولت اوکراین را ثبت کرده و تدابیری برای جلوگیری از تجاوزات این کشور اتخاذ کنند.

در سال ۲۰۱۴ جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس اعلام استقلال کرده و از به رسمیت شناختن دولت جدید خودداری کردند در مقابل کی‌یف نیز علیه این اقدام یک عملیات نظامی را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار