رئیس جمهور بلاروس در دیدار با همتای روسی خود گفت غرب در جنگ رسانه‌ای علیه مسکو دور اول را باخت و حالا وارد دور دوم شده است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به جنگ رسانه ای غرب درباره افزایش تنش‌ها  بین روسیه و اوکراین وحمله احتمالی مسکو به کی‌یف گفت: غرب با ترساندن ما و دیگران دور اول را باخت و حالا وارد دور دوم شده است.

او گفتکه به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نظارت بر تمرینات نظامی روز شنبه شرکت خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که نیرو‌های بازدارندگی راهبردی این کشور در ۱۹ فوریه تمریناتی نظامی برگزار خواهند کرد. این تمرین‌های نظامی شامل پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز است. به گفته این وزارتخانه این تمرین‌های نظامی از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نظارت خواهد شد.

چندی پیش، روسیه و بلاروس تمرینات نظامی در نزدیک مرز اوکراین برگزار کردند. خبرنگار شبکه الجزیره در گزارشی از مینسک گفت: روسیه درست در ۵۰ کیلومتری مرز بلاروس با اوکراین مشغول قدرت نمایی است. چهار هفته است که نظامیان حتی از شرق دور روسیه که ۱۰ هزار کیلومتر دورتر از مرز بلاروس با اوکراین است، وارد این منطقه مرزی می‌شوند. روشن است که این رزمایش بسیار بزرگتر از تمرین‌های نظامی قبلی است. اما مقامات روسیه تعداد نظامیان شرکت کننده در رزمایش را فاش نکرده اند. ناتو شمار این نظامیان را ۳۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

پوتین اعلام کرد که نظامیان روس پس از پایان رزمایش در ۲۰ فوریه این کشور را ترک خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان/ بین الملل/ اروپا آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
در این بازی کثیف صهیونیسم جهانی اوکراین قربانی اول و سپس فاجعه برای اروپا خواهد بود و امریکا دورادور مشغول تماشای نقشه اش نشسته اروپا باید زودتر فکری بحال نجات خود بکند چون اصلا برای امریکا مهم نیست از زمانی که یور واحد پول اروپا خلق شد و داشت ارزشش جای دلار امریکا رو می گرفت امریکا احساس خطر کرد و عملا داره اروپا رو به خاک سیاه می نشانه چون اداره و تسلط بر یک اروپای ورشکسته و ضعیف شده برای امریکا سودش بیشتره تا یک اروپای قوی و در شرف خارج شدن از زیر تسلط امریکا پس دشمن اصلی و اول اروپا همان امریکا و در راس اون صهیونیسم جهانی و ملکه شیطان است...
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۰۴:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت، اروپا و حتی کشورهای دور و نزدیک و هم پیمان با امریکا حکم فدایی و گاو شیرده را دارند، و اورپا برای امریکا حکم ابزار و سپر دفاعی را دارد، همچنانکه اسرائیل برایش در منطقه اینگونه است، گوشت دم توپ هستند، باید زودتر آکاه شده و خود را نجات دهند، امریکا و انگلیس برای دنیا خطرناک و بجز ایجاد فساد و انحراف و نابودی چیزی ندارند
آخرین اخبار