معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ۲۵ درصد مبتلایان به کرونا که با حال بد به مراکز درمانی مراغه مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند جزو گروه سنی پنج تا ۹ سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -مجتهدی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال، توصیه سازمان بهداشت جهانی و مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است گفت: ۲۵ درصد از مبتلایانی که با حال بد به مراکز درمانی مراغه مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند جزو همین گروه سنی هستند.

کودکان در شرایط ناشی از شیوع امیکرون بیش از پیش در خطر هستند و حتی در میان مبتلایان بدحال شهرستان نوزادان یک ساله نیز به چشم می‌خورند.

 واکسن «سینوفارم» و «پاستوکووک» به این گروه سنی تزریق می‌شود.

والدین فرصتی برای بررسی و حساسیت ندارند و باید در اسرع وقت و قبل از ابتلای فرزندشان به کرونا نسبت به واکسیناسیون کودکان علیه کرونا اقدام کنند.

 نکته قابل تامل اینکه امیکرون در ۴۰ کشور دنیا جهش یافته و با سرعت و شدت انتقال‌پذیری بالاتر، ابتلای کودکان را هدف قرار داده است و بر همین اساس والدین باید هرچه سریعتر در این زمینه وارد عمل شوند.

 واکسیناسیون در تمامی مراکز جامع و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی مراغه انجام می‌شود.

والدین با مراجعه به این مراکز و پایگاه‌ها می‌توانند با پزشکان نیز مشورت کنند و اگر کودکی بر اساس یافته‌های بالینی به واکسیناسیون نیاز نداشته باشد پزشک مربوطه راهنمایی لازم را ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.