معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان نظام رتبه‌بندی تایمز (۲۰۲۲)، رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های جامع کشور به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مهدی شبانی نوش آبادی گفت: دانشگاه کاشان در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان نظام رتبه‌بندی تایمز (۲۰۲۲)، رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های جامع کشور به دست آورد، همچنین دانشگاه کاشان در جایگاه صد و چهل و هشتم دانشگاه‌های جوان جهان قرار گرفته است.

نظام رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های جوان، دانشگاه‌های جهان با قدمت کمتر از ۵۰ سال را در شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، تعداد استنادها، درآمد صنعتی و رویکرد بین‌المللی ارزیابی می‌کند.

 ۳۷ دانشگاه ایرانی در میان ۵۳۹ دانشگاه جوان در نظام رتبه‌بندی تایمز حائز رتبه شده‌اند.

 ۱۷۳ دانشگاه از ۱۹ کشور اسلامی نیز در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۲ حضور دارند که کشور‌های ترکیه و ایران به ترتیب با ۴۰ و ۳۷ دانشگاه به لحاظ تعداد دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی، رتبه اول و دوم را دارند و کشور مصر با ۱۷ دانشگاه در رتبه سوم قرار دارد.

سه منبع اطلاعاتی شامل اطلاعات حاصل از نظرسنجی ها، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها و اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس برای محاسبه شاخص‌ها و نمرات در رتبه بندی تایمز بهره گرفته شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.