مدیر سلامت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: متصدیان ۸۷ درصد از اماکن عمومی استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- لیدا رفعتی گفت: پس از بررسی وضعیت خدمات دهندگان در مراکز و اماکن عمومی شامل خدماتی، صنایع و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از سوی کارشناسان این مرکز مشخص شد که متصدیان ۸۷ درصد این واحد‌ها واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او گفت: وضعیت واکسیناسیون افراد فعال در چهار هزار و ۵۴۱ واحد بررسی شد که بیشترین میزان مربوط به فعالان در فرودگاه، پایانه‌های درون شهری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، مراکز تفریحی، استادیوم، سالن‌های سینما و تئاتر و دانشگاه‌ها با ۱۰۰ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در عین حال کمترین میزان تزریق واکسن مربوط به متصدیان تالار‌های پذیرایی با ۸۱ درصد، سپس فعالان در رستوران‌ها و نانوایی‌ها با ۸۴ درصد است.

لیدا رفعتی گفت: به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهارهزار و ۵۴۱ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در سه هزار و ۷۱۴ واحد معادل ۸۲ درصد این واحد‌ها بهداشت فردی رعایت می‌شود.

در ۶۵ درصد اماکن عمومی استان مراجعان از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده می‌کنند.

او گفت: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراجعان به مراکز تفریحی و شهربازی با ۳۳ درصد، مراکز ورزشی با ۶۱ درصد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر نیرو با ۶۲ درصد، رستوران‌ها ۶۶ درصد و سایر مراکز و اماکن با ۶۷ درصد است.

مدیر سلامت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باتوجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به طور میانگین در ۶۱ درصد واحد‌ها فاصله گذاری رعایت می‌شود.

به گفته رفعتی مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی‌های صورت گرفته، چهار هزار و ۱۱۰ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان معادل ۶۱ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

 اوگفت: ۷۴۸ واحد متخلف به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در یک هفته گذشته به مراجع قضایی معرفی و ۳۸ واحد نیز پلمب شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.