عضو شورایعالی فضای مجازی:

اجازه نمی دهیم قانونگذاری در فضای مجازی، به کسب و کارها آسیب بزند

رضا تقی‌پور در برنامه «غیرمحرمانه» گفت اجازه نخواهیم داد که طرح صیانت به کسب و کار‌ها آسیبی وارد کند و تلاش خواهیم کرد که این قانون حقوق مردم را نیز تامین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته این نماینده مجلس، امروزه برخی کسب و کار‌ها در کشور در فضای مجازی شکل گرفته که ذی‌نفعان مختلفی دارد؛ یک طرف از ذی نفعان صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی هستند و طرف دیگر مردم هستند و وظیفه حاکمیت حفظ منافع مردم است.

طرح حمایت از کاربران فضای مجازی موسوم به طرح صیانت که با هدف ساماندهی به فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، از ابتدای شکل‌گیری تاکنون با واکنش‌های موافق و مخالف زیادی در فضای رسانه‌ای کشور همراه بوده است.

احمدحسین فلاحی نماینده همدان و فامنین در مجلس پنجشنبه گذشته با اشاره به روند بررسی این طرح گفت: کلیات طرح صیانت هفته آینده در کمیسیون مشترک بررسی و پس از تصویب به جزئیات پرداخته خواهد شد.

رضا تقی پور

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز مهمان دیگر برنامه «غیرمحرمانه» بود. او در این برنامه که شب گذشته با موضوع «طرح صیانت» روی آنتن شبکه دو سیما رفت، گفت: فضای مجازی و سایبری یک فرصت برای داشتن آینده شغلی خوب است و به همین دلیل بر این باوریم که این فضا باید کاملا امن، قانونمند و ضابطه‌مند باشد.

غلامرضا جلالی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.