رستمی گفت: دولت برای رفع بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند و از ظرفیت فارغ‌التحصیلان در مسئولیت‌ها استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  -  امام جمعه سنندج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت:با یادآوری اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از لحاظ اقتدار ملی، دفاعی، نظامی، سیاسی، صنعتی، اقتصادی، منابع خدادادی و نیروی انسانی امروزه در دنیا حرف برای گفتن دارد 

ماموستا رستمی گفت:در همین کردستان جوانان زیادی به برکت انقلاب تحصیل و مدرک دکتری گرفته که نیازمند توجه مسئولان هستند.

او با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان مورد توجه رهبرمعظم انقلاب قرار گرفته است، می گوید: امید می‌رود از ظرفیت جوانان تحصیل کرده در مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها استفاده شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه با شعار‌ها کار‌ها پیش نمی‌رود، بلکه عمل لازمه پیشرفت کارهاست،گفت: جوانان فارغ‌التحصیل زیادی به دفتر بنده مراجعه کرده که درخواست شغل به مسئولان داده‌اند، اما اعلام شده که مجوز استخدامی نداریم، اما از سویی دیگر پروژه‌ها و طرح‌های زیادی آغاز و رها شده که می‌توان از ظرفیت این‌ها هم استفاده کرد.

رستمی با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به پیری است، می گوید: جوانان امید و آینده کشور هستند و باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

او در بخش دیگری از سخنان به درگذشت امام جمعه سابق سنندج اشاره کرد و گفت:متاسفانه یکی دیگر از خطیبان دلسوز مردم، عالم ربانی و جلیل‌القدر ماموستا حسامی که ۲۷ سال در این جایگاه امام جمعه سنندج بود، از میانمان رفته و این ضایعه‌ای دردناک است؛ عالمی که الگوی اخلاق، وحدت، مهربانی و انسانیت بود.

امام جمعه سنندج گفت: از همه مردم و مسئولان کردستان که روز گذشته از دور و نزدیک در مراسم تشییع مرحوم ماموستا حسامی شرکت کردند، تشکر می‌کنم، حقیقتاً مردم با حضورشان نشان دادند که علما چه جایگاهی در بین مردم دارد.

ماموستا رستمی  در بخشی دیگر از خطبه‌های خود هر گونه تخریب، برتری‌جویی و بدگویی انسان‌ها را از دیدگاه قرآن دور از انسانیت خواند و گفت: مسئولان در برخورد با مردم و فقیر و فقرا خود را برتر ندانسته و غرور و تکبر نداشته باشد.

او اسلام را دین احترام، انسانیت، ترحم و مهربانی خواند و همه مردم را به رعایت کرامت انسان‌ها و دوری از تهمت، فتنه‌گری و تخریب شخصیتی دعوت کرد وگفت: امیدوارم خداوند متعال همه ما را از اختلاف و تفرقه دور کرده و در سایه امنیت و آسایش کنونی، وحدت و اتحاد کنونی را حفظ کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.