اولین یادواره شهیدان سردار شهید محمد علی خدری اولین فرمانده ناحیه بسیج شوشتر و سردار شهید ابوالقاسم ضرغامپوردر شوشتر برگزار شد.

در این مراسم از کتاب و سی دی شهید محمدعلی خدری  باحضورمسئولین رونمایی شد.

شهید محمد علی خدری بعد از اتمام دوره سربازی به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد هنگامی که در دوره انقلاب اسلامی تظاهرات اوج گرفت نقش فعالی داشت با دستور تشکیل جهاد سازندگی به عنوان مسئول جهاد سازندگی انتخاب و بیشترین خدمات به روستایی‌ها را انجام داد.

با تشکیل سپاه پاسداران به عنوان فرماندهی سپاه پاسداران شوشتر منصوب شد، و با آغاز جنگ تحمیلی، وارد جبهه‌های جنگ شد و در عملیات والفجر مقدماتی مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید ضرغامپور با پیروزی انقلاب , به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در زمره نیروهای عملیاتی وآموزشی در آمد و در برقراری امنیت , مبارزه با اشرار , قاچاقچیان و آموزش نیروهای مردمی پرداخت.

در عملیات چریکی حمیدیه به فرماندهی شهید علی غیور اصلی ,در شکست محاصره سوسنگرد , در آزادسازی هویزه و در عملیات محاصره آبادان جانانه جنگید .اودر این عملیات با اصابت گلوله توپ از ناحیه پا مجروح شد که بعد از مداوا دوباره به جبهه بازگشت.

 سرانجام در ۲۰ بهمن ۱۳۶۱ قبل از شروع عملیات والفجر ۱ خمپاره ۶۰ میلی متری در ۵ متری او و هم رزمانش منفجر شد و به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان/خوزستان/فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.