۷۰ درصد بنا‌های غیر مجازی که مانع آبگیری سد البرز بودند تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت:با هماهنگی دادستان سوادکوه شمالی ۷۰ درصد حریم محیطی سد با کمک و همیاری مردم، آزادسازی شده است و ۳۰ درصد باقی مانده نیز متعلق به افرادی است که مشکلات حقوقی و قضایی دارند و به زودی حریم سد کاملا آزادسازی خواهد شد.

سد البرز با حجم ذخیره سازی۱۵۰ میلیون متر مکعب بیش از ۷۵۰ هکتار حریم محیطی دارد و یکی از مهم‌ترین سد‌های مازندران برای تامین آب آشامیدنی شهر‌های بابل، بابلسر، سیمرغ، قائم شهر، جویبار، فریدونکنار و محمودآباد و تامین کننده آب کشاورزی ۵۴ هزار هکتار از شالیزار‌های منطقه است.

به گفته رئیس کل دادگستری مازندران افراد ذی‌نفوذ به دنبال ساخت روستا‌های جدید و بنا‌هایی در اطراف سد بودند که با آن‌ها برخورد قانونی شد

مطابق قانون هر نوع ساخت و ساز و دخل و تصرف در حریم کمی و کیفی ۱۵۰ متری دریاچه‌های احداثی در پشت سد‌ها ممنوع است و حتی مقام معظم رهبری احداث هر گونه مراکز تفریحی و آموزشی در حاشیه و داخل سد‌ها و منابع آب شرب مردم حتی برای مسائل آموزشی، نظامی و انتظامی را ممنوع کرده بودند.

به دنبال این دستور شورای امنیت ملی نیز وزارت نیرو را موظف کرده بود از ایجاد هر گونه تاسیسات و مراکز و ساختمان‌های تفریحی، ورزشی و آموزشی در حریم و بستر رودخانه‌ها و دریاچه‌هایی که آب آشامیدنی مردم را تامین می‌کنند جلوگیری نماید.

به گفته حجت الاسلام اکبری براساس گزارش دادستانی سوادکوه شمالی وجود این بنا‌های غیر مجاز مانع آبگیری سد بود و خطرات و حوادث جانی و مالی را برای ساکنین بدنبال داشت که تخریب سازه‌های غیر مجاز باعث پیشگیری از بروز حوادث مورد اشاره در حریم سد البرز خواهد شد.

تخریب بنا‌های غیرمجاز حاشیه سد البرز
تخریب بنا‌های غیرمجاز حاشیه سد البرز
تخریب بنا‌های غیرمجاز حاشیه سد البرز
تخریب بنا‌های غیرمجاز حاشیه سد البرز
انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.