مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: ۳۵ هزار تن انواع مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، نارنج و لیموترش امسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - محمد انصاری گفت: این میزان مرکبات از سطح ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار باغ های بارور باشت برداشت شده است.

او گفت: هم اکنون سطح مرکبات این شهرستان سه هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۸۰۰ هکتار غیربارور یا به صورت نهال هستند که در سال های آینده به مرحله ثمر دهی می رسند.

انصاری با بیان اینکه ۸۰ درصد از مرکبات این شهرستان لیمو ترش است گفت: میانگین تولید لیمو ترش در این شهرستان ۱۳ تن در هکتار و پرتقال و نارنگی بیش از هفت تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: این میزان مرکبات در باغ های مناطقی مانند مله برفی، امام ضامن، سراب بیز، پشت کوه و خان احمد برداشت شده است.

انصاری گفت: هزارو ۶۰۰ بهره بردار در زمینه تولید مرکبات در این شهرستان فعالیت می کنند.

او گفت: بخش عمده ای از تولید مرکبات بهره برداران باشتی در بازار استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس مصرف می شود.

انصاری با اشاره به نبود زیرساخت های ذخیره و نگهداری میوه در باشت گفت: سردخانه هزار تنی  هم اکنون در این شهرستان در دست اجراست و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.