مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، از افزایش تعداد تانکر‌های آبرسانی سیار برای رفع تنش آبی شهر شهرکرد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای محمدی از افزایش تعداد تانکر‌های آبرسانی سیار برای رفع تنش آبی شهر شهرکرد خبر داد و گفت: روزانه ۲۲ تانکر با آبرسانی سیار مخازن آب این شهر را تامین می‌کند.

با کاهش دبی آب چشمه کوهرنگ بر اثر یخ‌زدگی و برودت هوا، تامین آب شهر شهرکرد با تنش روبرو شد که به دنبال آن راهکار‌های کوتاه، میان و بلندمدت رفع تنش آبی در دستور کار قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


برای رفع این تنش آبی در کوتاه‌مدت از استان‌های بوشهر، اصفهان، لرستان و کاشان و به تازگی از استان یزد و مرکزی ۲۲ تانکر ۱۰ هزار لیتری برای انتقال آب به مخازن شهرکرد تامین شده است.

این تانکر‌ها روزانه به اندازه پنج نوبت آب را از تصفیه‌خانه سامان و شهر‌های اطراف از جمله نافچ و فرخشهر به مخازن آب شهرکرد انتقال می‌دهد تا بخشی از تنش آبی شهرکرد برطرف شود.

۲ چاه دیگر برای تامین آب مورد نیاز شهرکرد اجاره شده است.

پیش از این ۶ چاه از دستگاه‌هایی از جمله بخش کشاورزی و شهرداری اجاره شده بود و با چاه‌های جدید در مجموع هشت چاه اجاره‌ای به منابع آب شهرکرد اضافه شده است.

علاوه بر راهکار‌های کوتاه‌مدت، در حال ارزیابی خطوط پدافندی نیز هستیم تا در زمان‌های بحرانی وارد مدار بهره‌برداری شود.

مهمترین راهکار برای رفع تنش آبی شهرکرد، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف می‌باشد، صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب به منزله وارد مدار کردن ۱۰ حلقه چاه است.

توقف آبرسانی سیار و رفع تنش آبی در شهرکرد قابل پیش‌بینی نیست، اما چنانچه مردم در مصرف خود ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند می‌توان اسفند ماه را با تنش کمتری پشت سر گذاشت، اما اگر صرفه‌جویی نشود امکان افت فشار و قطعی آب نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۱:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
چرا باوجود اینکه این استان کوهستانی بهترین آب را دارد باید مردم آن آب چاه مصرف کنندواب سرچشمه برای صنایع وکشاورزی وفضای سبز استان همجوار مصرف شود؟؟?؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۱:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بی آبی این استان به دلیل زیاد مصرف کردن مردم استان نیست که با صرفه جوی درست شود ناشی از مدیریت غلط و و استفاده اب در صنایع.کاشت برنج در یک منطقه خشک و....است
آخرین اخبار