مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ثبت نام بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی استان در نهضت حفظ جز سی ام قرآن کریم خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - خدابنده گفت: بالغ بر ۷۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول تحصیل است.

به گفته او، از ابتدای امسال تا کنون ۳۱۰ پروژه با بیش از یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس و همچنین فضا‌های ورزشی، فرهنگی، نمازخانه و دارالقرآن در سراسر استان به بهره برداری رسیده است.

او گفت:یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان تحقق عدالت آموزشی است، عدالت آموزشی محقق نمی‌شود مگر اینکه ما بتوانیم فضای آموزشی و پرورشی مناسب در کنار نیروی انسانی مناسب و با کیفیت را در مناطق مختلف استان برای دانش‌آموزان قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در چند سال اخیر بالاترین جذب کمک‌های خیرین را در حوزه مدرسه سازی شاهد بوده ایم و درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان از ۳۳ به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

خدابنده گفت: اقدامات مناسبی در حوزه آموزش و توانمندسازی و همچنین جذب نیروی انسانی در استان اجرایی شده است به گونه‌ای که تعداد دانشجویان جذب شده دانشگاه فرهنگیان استان طی چهار سال گذشته با افزایش ۱۱ برابری به جذب دو هزار و ۲۱۲ دانشجو در سال جاری ارتقا یافته است.

اوگفت: در آزمون استخدامی پیش رو ۱۰ درصد از سهمیه آموزش و پرورش سراسر کشور با جذب سه هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.