قلیچ خانی گفت: متاسفانه در شهرستان محلات استقبال خوبی جهت واکسیناسیون کودکان ۵ ساله تا ۱۲ ساله صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  دکتر قلیچ خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات با اشاره به استقبال کم از واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در این شهرستان در این زمینه موارد زیر را عنوان کرد.

این هفته واکسیناسیون ۵ سال‌ها به بالا در شهرستان محلات آغاز شده که متاسفانه در این شهرستان جهت واکسیناسیون کودکان ۵ ساله تا ۱۲ ساله استقبال خوبی صورت نگرفته است.

از شهروندان دعوت می‌شود در خصوص واکسیناسیون مخصوصا کودکان بالای ۵ سال مراجعه و واکسیناسیون خود را انجام دهند، زیرا آمار شهرستان محلات نسبت به استان پائین هست و امیدوارم با مراجعه شهروندان در این سن نیز سطح ایمنی را ارتقاء بخشیم.

سویه جدید آمیکرون بیشتر در کودکان علامت ایجاد می‌کند و حتی مواردی از اطفال نیز در بیمارستان بستری هستند نسبت به سویه‌های قبلی، کودکان بیشتر در معرض خطر خواهند بود.

حدود ۱۰ نوع واکسن متنوع در شهرستان محلات عرضه می‌شود و شهروندانی که تمایل به زدن واکسن خاصی دارند می‌توانند به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه و واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.

با نظر کادر درمان همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون مخصوصاً واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا تنها راه برون رفت از پیک ششم و ایمنی در مقابل ویروس آمیکرون است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: سعی شده پوشش را در کل سطح شهر محلات پراکنده کنیم تا واکسیناسیون برای عموم در دسترس باشد.

در حال حاضر مرکز تجمیعی واکسیناسیون محلات به دو مرکز شماره یک شهری و مرکز حکیم فردوسی در محلات سفلی تبدیل شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.