سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: همچنان روند موارد ابتلا و بستری در اهواز صعودی است به گونه‌ای که موارد مثبت نسبت به هفته قبل ۵ برابر افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - شایسته شمی‌پور گفت: موارد فوت نیز افزایش یافته است بنابراین این تصور که اُمیکرون مانند سرماخوردگی است و منجر به بستری و فوت نمی‌شود اشتباه است و باید از عادی‌انگاری پرهیز و نکات بهداشتی به بهترین نحو رعایت شود.

او می‌گوید: اغلب موارد بستری افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند بنابراین اگر فردی از اعضای خانواده به بیماری زمینه‌ای مانند دیابت مبتلا است، در خطر بیشتری قرار دارد.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز منتخب غرب اهواز ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین تقریبا ۵۰ درصد تست‌های کرونا مثبت می‌شوند.

خانم شمی‌پور گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۷۹ درصد و نوبت دوم ۶۶ درصد است. پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال نیز ۲۵ درصد است.

او می‌گوید: زمانی به ایمنی جمعی می‌رسیم که میزان پوشش واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد باشد، اما می‌بینیم حتی پوشش نوبت اول نیز به بالای ۸۰ درصد نرسیده.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از مردم خواست هر چه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول اگر بیش از ۸۰ درصد مردم حداقل ۲ دوز واکسن تزریق کنند، چرخش ویروس کمتر می‌شود و در نتیجه موارد ابتلا کاهش می‌یابد. علاوه بر این، با پوشش خوب واکسیناسیون از جهش ویروس نیز جلوگیری می‌شود.

خانم شمی پور گفت:  متاسفانه مردم فکر می‌کنند با تزریق واکسن به ایمنی کامل می‌رسند در حالی که ۲ هفته بعد از تزریق دو دوز واکسن ایمنی نسبی ایجاد می‌شود. واکسن کاملا از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی‌کند بلکه از مرگ و شدت بیماری جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر ۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار