مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۱۹۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در چهار شهرستان کوهدشت، چگنی، رومشکان و پلدختر اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - به گفته نبی اله شمسی فر  فیبر نوری در مسیر چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر نداریم و ما مستاجر زیرساخت هستیم در حال حاضر فیبرنوری بین کوهدشت، خرم آباد، رومشکان و پلدختر وجود دارد، اما متعلق به شرکت زیرساخت است.

وی تصریح کرد: مخابرات استان در مسیر دوره چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر فیبر نوری ندارد و شبکه‌ای که وجود دارد متعلق به شرکت زیرساخت است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: ۲ فیبرنوری از آن شرکت اجاره کرده‌ایم که فیبر زیرساخت از ابتدا و انتها قابل اتصال است در وسط مسیر و امتداد مسیر امکان بهره برداری وجود ندارد.

شمسی فر اضافه کرد: فیبرنوری خرم آباد به سمت کوهدشت توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام بوده و از پل کشکان به بعد به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجرا است.

شمسی فر اظهار کرد: در صورتی که مسیر خرم‌آباد کوهدشت اجرا شود کوهدشت تا زانوگه را هم داریم و پروژه‌های ایستگاه آسار بابازید و پلدختر در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه مسیر سمت دهلیج پلدختر نیز در حال انجام است، ادامه داد: قطعه سوم تا ایستگاه آسار رفته که هشت کیلومتر از آن باقی مانده و، چون مشکلات و خطراتی در مسیر وجود دارد سرعت آن کُند است.

شمسی‌فر گفت: در این پروژه تمام روستا‌های پلدختر تا ویسیان تحت پوشش قرار خواهند گرفت و علاوه بر رفع تک مسیره بودن امکان بهره‌مندی، روستا‌ها و مسیر کوهستانی جاده قدیم پلدختر- خرم‌آباد را نیز پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: از مزایای این پروژه پایداری و بهره‌مندی روستا‌های مسیر است هم پایان دادن به تک مسیره بودن پلدختر کوهدشت و رومشکان است و هم اینکه تمام سایت‌های تلفن همراه متعلق به اپراتور‌ها می‌توانند از این فیبرنوری بهره‌مند شوند و ارتقا آن‌ها میسر شود.

انتهای پیام/ب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.