مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: طرح بذرپاشی گیاهان دارویی در ۲ هزار و ۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و رویشگاه‌های استان از نیمه دوم امسال تاکنون انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمد علی کاظمی گفت: طرح بذرپاشی گیاهان دارویی با اعتبار ۶۹۷ میلیون تومان به اجرا درآمد و شامل بذر پاشی انواع گیاهان دارویی مانند باریجه، کُپه کاری با بذر کلوس کوهی (کرفس)، کپه کاری با بذر باریجه و کپه کاری با بذر آنغوزه شیرین بوده است.

هدف از اجرای این طرح توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی و اشتغالزایی است که افزون بر ۱۶۰ نفر در قالب این پروژه‌ها به کار مشغول شدند و شغل حدود ۱۸۰ نفر نیز تثبیت شد.

او می‌گوید خور و بیابانک، کاشان، شهرضا، سمیرم و فریدونشهر برای اجرای طرح مورد اشاره انتخاب شدند که از دلایل آن تناسب گیاهان دارویی با آب و هوای منطقه و همچنین مطالبه خود بهره برداران از مقوله‌های اصلی برای انتخاب محل اجرای پروژه است.

گستردگی عرصه‌های طبیعی استان و اقلیم مختلف ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت گیاهان دارویی محسوب می‌شود که البته تحقق آن نیازمند اعتبارات لازم و کافی است.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از سوی دیگر چنین طرح‌هایی حفاظت از منابع طبیعی و بهره برداری اصولی از آن را در پی خواهد داشت.

سالانه افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ تُن انواع گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی این استان تولید می‌شود.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی در برگرفته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.