مشاور دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که زمان بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب نزدیک است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمود خلیفه  با بیان اینکه ایده‌هایی برای بازگشت سوریه مطرح شده، تاکید کرد که بازگشت سوریه به این اتحادیه بسیار نزدیک خواهد بود.

به گزارش راشاتودی، مشاور نظامی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: «عضویت سوریه در اتحادیه عرب لغو نشده است و تا زمانی که شرایط خاصی در داخل سوریه و در چارچوب کشور‌های عربی فراهم شود، عضویت آن در حال تعلیق است. آرزو میکنم سوریه با حضور خود در میان کشور‌های عربی، تثبیت و قوی‌تر شود.»

چندی پیش از این نیز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه کشور‌های عربی اعلام کرده بود که بازگشت سوریه به این اتحادیه و حضور آن در نشست بعدی در الجزایر به اجماع اعضا و پاسخ دمشق به مواضع پیشنهادی آنها بستگی دارد.

موضوع بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب از مدتی پیش در نشست‌های مشترک کشور‌های عربی مطرح شده بود.

کشور‌های عضو اتحادیه عرب از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورده بودند. در ادامه چندین کشور عضو، سفیران خود را از سوریه فراخواندند. سال‌ها بعد، برخی از این کشور‌ها اقداماتی را برای تعامل مجدد با دمشق و بازگشایی سفارت‌ها آغاز کردند.

اتحادیه عرب که با نام اتحادیه کشور‌های عرب نیز شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای است و ۲۲ کشور عربی زبان، شامل ۱۰ کشور آفریقایی و ۱۲ کشور آسیایی عضو آن هستند. این اتحادیه در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو مؤسس که شامل مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان، و اردن می‌شود، بنیان نهاده شد. این اتحادیه علاوه بر اعضای اصلی، ۴ عضو ناظر نیز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار