وزیر آموزش و پرورش از لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یوسف نوری گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا الزامی است و نباید آن‌ها را در کلاس های حضوری به واسطه واکسیناسیون نادیده گرفت.

پنجشنبه شب با حضور وزیر آموزش و پرورش یک مدرسه دخترانه ۹ کلاسه واقع در روستای اسماعیل آباد تبادکان که با مشارکت افراد نیکوکار ساخته شده به بهره برداری رسیده است.

او گفت: در سفر به مناطق مختلف کشور و خراسان رضوی وضعیت موجود و میزان کاستی‌ها سنجیده شود تا با برنامه ریزی، این بخش‌ها به سرانه مناسب کشوری برسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار این دولت، مردمی بودن برای ایجاد عدالت است و بر همین اساس، ساخت فضا‌های آموزشی در مناطق محروم می‌تواند به نزدیک شدن به عدالت در کشور کمک کند. در دهه مبارک فجر امسال ۱۳ هزارو ۴۵۰ کلاس و فضای آموزشی افتتاح شد که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها با مشارکت افراد خیر اندیش و نیکوکار صورت گرفت.

نوری گفت: این امر نشان از اهمیت مردم کشور برای ساخت ایرانی آباد توسط آیندگان این مرز و بوم دارد و اگر ساخت فضا‌های آموزشی در مناطق کمتربرخوردار صورت گیرد در آینده شاهد خواهیم بود که از این مناطق افراد، کارآفرین و بسیاری از مسئولان آینده کشور بیرون خواهند آمد.

او گفت: برای مقاوم سازی مدارس قدیمی هم اعتباری هر ساله در آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود تا مدارس واجد شرایط در چرخه بهره برداری قرار داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتباراتی که در اختیار وزارت قرار دارد، کفایت ساخت و تجهیز مدارس را نمی‌کند، ولی با مشارکت افراد خیّر این کار شدنی است. همچنین با استفاده از ظرفیت مسوولیت اجتماعی که قانون برای بسیاری از شرکت‌ها در نظرگرفته می‌توان درصدی از درآمد این شرکت‌ها را به آموزش و پروش اختصاص داد.

به گفته او با حمایت دیگر نهاد‌های دولتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و یا بانک‌های کشور، می‌توان در افزایش سرانه آموزشی کشور اقدام موثری انجام داد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.