تربت حیدریه پس از مشهد تنها شهرستان دارای بیمارستان اختصاصی تامین اجتماعی در خراسان رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یکی از شهروندان تربت حیدریه می‌گوید: از ساعت ۴ بعداز ظهر برای اخذ نوبت به بیمارستان رازی مراجعه کردم ولی با این حرف که بروید و ساعت ۸ شب بیایید تا دکتر حضور داشته باشد، ساعت ۸ شب آمده ام و پس از کلی معطلی دکتر نسخه را به بنده داده و می‌گوید از بیرون دارو تهیه کنید چراکه داروخانه بیمارستان ساعت ۷ شب تعطیل می‌شود آیا من شهروند که ماهیانه مبلغی حق بیمه پرداخت میکنم باید بروم از بیرون دارو تهیه کنم؟ چرا پس پول بیمه میدهم؟

شهروند دیگری میگوید: پدر و مادر سالمندی دارم که توانایی اخذ نوبت به صورت تلفنی و اینترنتی ندارند این افراد با چه روشی از خدمات این بیمارستان استفاده کنند؟

شهروند دیگری گفت: زمان مراجعه حتما باید کارت شناسایی عکس دار همراه داشته باشیم تا پذیرش شویم در حالی که هستند افرادی که بدلیل شرایط اورژانسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و در لحظه اول به دلیل نبود مدارک شناسایی از خدمات محروم می‌شوند، اینکه می‌گویند نیاز به دفترچه نیست و با ارائه کد ملی خدمات ارائه میشود دقیقا یعنی چی؟

یکی از مراجعین که سالمند است می‌گوید: چند وقت قبل با تدابیر اندیشیده شده دارو را درب منزل می آوردند و این باعث میشد که با این شرایط به بیمارستان مراجعه نکنم اما حالا برای یک قرص که تموم کردم باید بیام اینجا و حضوری دریافت کنم آن هم بعد کلی در نوبت بودن امیدوارم در این شرایط و شلوغی به بیماری مبتلا نشوم.

جوابیه بیمارستان رازی تربت حیدریه

محمد زاده مدیر روابط عمومی بیمارستان رازی تربت حیدریه گفت: همانطور که مستحضر هستید با شروع فصل سرما و همزمانی آن با موج ششم کرونا مراجعات سرپایی به همه مراکز درمانی از جمله بیمارستان رازی چند برابر شده است در همین راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت حداکثری بخش سرپائی بیمارستان یک نفر متخصص داخلی ۳ روز در هفته و یک نفر پزشک عمومی در تمام روزهای هفته به شیفت عصر بیمارستان اضافه شده است ضمنا تعداد پذیرش سایر پزشکان شاغل نیز افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: این در حالی است که بیش از ۴۵ نفر از همکاران این مجموعه در حال حاضر به بیماری منحوس کرونا مبتلا شده و امکان حضور در محل کار را ندارند و سایر همکاران حاضر در بیمارستان پاسخ گوی ارباب رجوع همکاران بیمار نیز هستند.

محمد زاده گفت: لازم به ذکر است که هر سازمانی دارای یک چارت تشکیلاتی مصوب و مشخص می باشد که امکان بکارگیری و خدمات رسانی بیش از چارت امکان پذیر نیست.

مدیر روابط بیمارستان رازی تربت حیدریه گفت: با توجه به حجم بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات درمانی علاوه بر مراکز ملکی توسط تمام مراکز طرف قرار داد سازمان که شامل همه مراکز تشخیصی، درمانی، و توانبخشی هستند ارائه شده و بیمه شدگان محترم با پرداخت ۳۰ تعرفه مصوب دولتی می توانند از خدمات سازمان تامین اجتماعی در تمام مراکز طرف قرار داد بهرمند شوند.

او گفت: از مبلغ حق بیمه دریافتی سازمان برای ارائه خدمات درمانی بوده و مابقی آن برای سایر خدمات از جمله ۱۳ خدمت دیگر سازمان هزینه می شود.

محمدزاده گفت: داروخانه در تمام مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی صرفا در شیفت صبح و عصر فعال بوده و پاسخ گوی درمانگاه سرپایی می باشند، برای بیماران اورژانسی که در ساعات مختلف شبانه روز به بیمارستان مراجعه می نمایند، تمام خدمات تشخیصی و درمانی از جمله داروهای ضروری توسط بخش اورژانس ارائه می شود و در صورت نیاز به ادامه درمان در منزل لازم است دستورات پزشک خارج از بیمارستان تهیه و پیگیری شود که همگی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند و ۷۰ مبلغ تعرفه دولتی را سازمان تقبل می نماید.

او گفت: در بیمارستان و خصوصا اورژانس همواره پزشک حضور دارد (( این گفته که بروید ساعت ۸ بیاید تا دکتر باشد )) مربوط به بیماران غیر اورژانسی است که نوبت تلفنی نداشته و ظرفیت نوبت دهی پزشکان بیمارستان نیز تکمیل شده است. لذا توصیه اکید می شود که بیماران غیر اورژانس حتما ابتدا نوبت اخذ نموده و سپس به بیمارستان مراجعه نمایند. ولی بیماران با وضعیت اورژانس در تمام ساعات شبانه روز پذیرش و ویزیت می شوند.

مدیر روابط‌عمومی بیمارستان رازی گفت: یکی از رسالت های اصلی سازمان حفاظت از اموال و سرمایه بیمه شدگان و کارگران است که صاحبان اصلی این سازمان هستند. برابر دستورالعمل سازمان با حذف دفترچه های درمانی در زمان پذیرش بیمار حتما باید یک مدرک شناسایی عکس دار ( کارت ملی، جلد دفترچه) همراه داشته باشند تا سوء استفاده از امکانات سازمان به حداقل کاهش یابد. در هر حال ارائه خدمات اورژانسی ( خصوصا بستری) به هیچ عنوان منوط به داشتن یا نداشتن دفترچه نبوده و پذیرش و بستری انجام می شود.

او در مورد شهروندی گلایه کرده بود پدر و مادر سالمند دارند گفت: یکی از درخواست های مکرر مردم در سال های قبل راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی و اینترنتی بوده است که مراجعین جهت اخذ نوبت مجبور به حضور در بیمارستان نباشند. لذا امکان نوبت گیری جهت این افراد از هر نقطه ای از کشور وجود دارد و این روش نوبت دهی به عدالت نزدیکتر است چون فرصت برابری برای کلیه افراد ( شهر و روستا ) ایجاد می کند.

محمدزاده گفت: ضمنا ارائه خدمات الکترونیک از الزامات نهادهای اجرایی برای استقرار دولت الکترونیک بوده و در همین راستا از حدود ۱۰ سال قبل نوبت دهی مراکز ملکی سازمان از طریق تلفن و اینترنت انجام می شود. علی رغم موارد پیش گفت حدود ۱۰ از نوبت ها روزانه برای افراد سالمند و ناتوان بالای ۷۵ سال اختصاص یافته و به صورت حضوری انجام می شود.

انتهای پیام/ا.غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من واسه زدن آمپول رفتم،شیفت اورژانس میگه چون بیرون دکتر رفتین ما تزریقات نداریم واقعا جای تاسف که خودشون رو خادم ملت میدونن، منشور حقوق بیمار نصب کردن