سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت:تامین نشدن اعتبار، علت تکمیل نشدن طرح انتقال آب سد تالوار به همدان است که در دولت جدید در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمد ضروری گفت:طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان  یکی از مهمترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان همدان است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ آب این سد به همدان منتقل شود.

این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۳۸۳ است و مطالعات آن تا سال ۱۳۸۶ به طول انجامید.

او گفت:عملیات اجرایی این طرح  در سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و به علت مشکلات نقدینگی و اعتباری که وجود داشته تاکنون به نتیجه نرسیده و پس از تشکیل دولت جدید، بحث تامین آب در کشور در اولویت قرار گرفت و در نهایت، در مهرماه امسال، شاهد حضور مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو در همدان بودیم.

حدود ۶۰ درصد آب همدان از این طرح آب رسانی تامین خواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت:  وزیر نیرو در بازدید از طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان، دستور داد که با توجه به وضعیت خشکسالی که امسال شاهد آن هستیم و در سال آینده با آن روبرو خواهیم بود، این طرح پیگیری شود تا برای تابستان، مردم شهر همدان بتوانند از آب سد تالوار برای شرب استفاده کنند.

 محمد ضروری گفت: به همین منظور و بر اساس دستور استاندار همدان با هماهنگی‌های صورت گرفته وارد کار شدیم و جلسه‌ای با مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو برگزار شد و به اهمیت پیگیری طرح تالوار تاکید شد.

او گفت: در همان جلسه با مدیرعامل شرکت مذکور و فرمانده هلدینگ قرارگاه خاتم الانبیاء صحبت و بر این موضوع تاکید شد تا اعتبارات استانی در این زمینه افزایش و کار به انجام برسد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت:طرح آب رسانی به همدان شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ شماره ۲ و ۳ و تصفیه خانه است و این خط انتقال ۱۴۳ کیلو متر است  که ۱۳۲ کیلومتر آن انجام شده است.

ضروری گفت:شروع عملیات حدود ۱۰ کلیو مترباقی مانده به زودی با تامین لوله آب، آغاز خواهد شد.

او گفت:اعتبار طرح حدود امسال حدود ۷۵ میلیارد تومان است، اما از منابع دیگری ۴۰۰ میلیارد تومان به این طرح کمک خواهد شدتا عملیات اجرایی به نقطه مطلوب برسد.  

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت:طرح آب رسانی افق ۲۵ ساله دارد و بلند مدت است که شهر‌های در مسیر را در بر دارد که ۳ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است که در مرحله عملیات اجرایی آن که در مهر امسال کلید خورد ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب را به همدان منتقل خواهد شد.

با بهره برداری  از این طرح ۱۰ شهر و ۱۵۹ روستا از آب شرب انتقالی از سد تالوار استفاده خواهند کرد و  آب رسانی با تانکر به ۱۵۰ روستا هم منتفی خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار